کد خبر: 67482
A

نماینده مجلس: مردم باید در تمام امور حقوقی و اجرایی از وکیل استفاده کنند

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: در تمام کارهای اجرایی به وکیل نیاز داریم، ورود وکیل می تواند سطح دعاوی را کاهش دهد.

نماینده مجلس: مردم باید در تمام امور حقوقی و اجرایی از وکیل استفاده کنند

به گزارش دیده بان ایران، حجت‌الاسلام حسن نوروزی با اشاره به بررسی‌های کمیته تخصصی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره طرح جامع وکالت و موضوع افزایش ظرفیت پذیرش وکلا، با بیان اینکه ما اکنون حدوداً ۶۰۰ هزار فارغ‌التحصیل حقوق فاقد شغل داریم، تاکید کرد: باید تعداد وکلا را به ۲ یا ۳ برابر افزایش دهیم، باید نسبت به جمعیت هر ۲۵۰ نفر یک وکیل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اقدام در این حوزه فعالیت آن چنانی لازم ندارد فقط نیازمند برگزاری یک آزمون است، تصریح کرد: یعنی فارغ التحصیلان پس از شرکت در آزمون دوره ببیند و سپس به سر کار بروند.

نوروزی ادامه داد: امور حقوقی صرفاً مربوط به محاکم نیست، پیگیری مسائل حقوقی در شهرداری ها، امور حقوقی اقتصاد، تجارت خارجی و تجارت داخلی همه و همه به وکیل نیاز دارد در حالی که ما در این حوزه ها شاهد کمبود وکیل هستیم.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بیان کرد: با افزایش ظرفیت وکیل، پرونده‌ها در محاکم کاهش پیدا می‌کند، چرا که گاهی مردم از مسائل حقوقی اطلاع ندارند برای مثال گاهی یک فرد نمی داند یک شکایت می‌تواند جنبه حقوقی داشته باشد یا کیفری، در خیلی از مسائل مردم به یک سازمان مراجعه می‌کنند و در امور حقوقی معطل می‌شوند، بنابراین وکلا می‌توانند در امور خاص به مردم کمک کنند. برای مثال وکیل می‌تواند در اخذ جواز در شهرداری با استفاده از تجربه و علم خود سریعاً کار را پیش ببرد ولی انجام اینکار توسط فردی که با این امور حقوقی و اجرایی آشنا نیست ممکن است ۵ یا ۶ ماه زمان ببرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر