کد خبر: 67488
A

پاسخ کدخدایی به شائبه خرید رأی معتادان و ادعاهای خاتمی درباره انتخابات ۸۸/ با کسی لابی نمی کنیم

سخنگوی شورای نگهبان درباره خرید رأی معتادان در ایام انتخابات گفت:خرید و فروش رای جرم است اگر سندی باشد باید ارایه شود تا بررسی شود.خرید رای جرم است و قوه قضاییه باید به آن رسیدگی کند

پاسخ کدخدایی به شائبه خرید رأی معتادان و ادعاهای خاتمی درباره انتخابات ۸۸/ با کسی لابی نمی کنیم

به گزارش دیده بان ایران و به نقل از خبرگزاری‌ها، در آستانه سالگرد تاسیس شورای نگهبان، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان از نسخه جدید پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان رونمایی کرد.

علاوه بر این در حاشیه نشست خبری، نمایشگاه عکسی از نشست‌های ادوار شورای نگهبان و اعتبارنامه روسای مجالس شورای اسلامی برگزار شد.

قانون نحوه فعالیت احزاب هنوز ابهام دارد

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان امروز (شنبه) در ابتدای نشست خبری خود طی سخنانی اظهار داشت: لازم است سالروز تشکیل شورای نگهبان را تبریک بگویم و در این راستا نیز امروز گزارشی کوتاه از عملکرد این شورا ارائه خواهم کرد.

اهم اظهارات وی را در ادامه بخوانید:

* در مجموع ۸ مصوبه از سوی دولت و مجلس به دست ما رسیده است که عدم مغایرت آنها با شرع و مقدس اعلام شد.

* طرح اصلاح مواد یک و ده قانون نحوه فعالیت احزاب هنوز ابهاماتی وجود دارد که اعضای شورای نگهبان اعلام کردند پس از رفع ابهام در خصوص آن نظر خواهند داد.

*{در پاسخ به سوالی در مورد حذف گزارش تفصیلی شورای نگهبان و مغایرت برخی آمار وزارت کشور و شورای نگهبان در آن زمان}: نسبت به آن ادعاهایی مضحک که نباید پاسخ داد چون اگر بخواهیم برای اینها زمان بگذاریم به دیگر کارها نمی‌رسیم.

*نظر شورای نگهبان اصل و ختم کلام است. اگر سندی وجود دارد آقایان ارسال کنند.

*{در پاسخ به سوالی در مورد بررسی خرید رای معتادان}: خرید و فروش رای جرم است اگر سندی باشد باید ارایه شود تا بررسی شود.خرید رای جرم است و قوه قضاییه باید به آن رسیدگی کند

*{در پاسخ به سوالی در مورد معرفی یک نماینده مجلس به عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان}:آن دست رئیس قوه قضاییه است و ما نمی توانیم نظری بدهیم. اما هر کسی می‌آید باید جدای از سلایق کار خود را انجام دهد.

*{در پاسخ به سوالی در مورد میزان تاثیرگذاری طرح موافقت‌نامه با اروسیا در تحریم‌ها}:این موافقت‌نامه می‌تواند موثر باشد. به خصوص که این کشورها هم قدرتمند و تاثیرگذار هستند.

*یکی از اصلاح‌طلبان گفته است که اگر حاکمیت ردصلاحیت نکند ما ژنرال‌های خود را به میدان رقابت می‌فرستیم. ملاک شورای نگهبان مر قانون است و برای کسی فرش قرمز پهن نمی‌کند، از حضور کسی هم جلوگیری نمی‌کند و بر اساس قانون تصمیم می‌گیرد.

*بارها از طرف افرادی که بررسی صلاحیت مورد نقد آنهاست گفته شده که باید وارد لابی شویم.

*ما گوشمان برای شنیدن گفت‌وگو و راه‌حل‌های جدید باز است و تز قدیم هم همین است، اما نسبت به دیگر مباحث که خلاف قانون باشد و به قول شما لابی گوشمان نمی‌شنود. اینجا لابی نداریم.

این خبر درحال تکمیل است...

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر