کد خبر: 67604
A

۱۲ طرح مجلس برای اقدام متقابل در اجرای برجام/ بروجردی: انگلیس از توقیف نفتکش "گریس ۱" ضرر خواهد کرد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از ۱۲ طرح مقابله با اقدامات آمریکا که در دستور کار کمیسیون است خبر داد و گفت: این طرح‌ها همسو با قانون اقدام متقابل ایران در اجرای برجام است.

۱۲ طرح مجلس برای اقدام متقابل در اجرای برجام/ بروجردی: انگلیس از توقیف نفتکش "گریس ۱" ضرر خواهد کرد

به گزارش دیده بان ایران، مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در توضیح طرح‌های در دستور کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ارتباط با مقابله با اقدامات آمریکا، گفت: حدود دوازده طرح در این زمینه را در نشست‌های پیش روی کمیسیون مورد بررسی قرار خواهیم داد، تعدادی طرح هم در این خصوص از گذشته وجود دارد که بررسی نشده یا نیاز به رأی گیری دارد. 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این طرح‌ها همسو باقانون اقدام متانسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام است اما شبیه به محتوای این قانون نیست، لذا بعد از بررسی و تصویب تکالیف و وظایف دستگاه‌های مرتبط تعیین می‌شود.

بریتانیا باید هر چه سریعتر اشتباه رخ داده را جبران کند

هم چنین علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس،  در خصوص برخورد انگلیسی ها با خدمه نفتکش گریس ۱ و توقیف این کشتی در تنگه جبل الطارق، گفت: انگلیس بیش از هر کشور دیگری سرسپرده ایالات متحده است و این موضوع در سالیان گذشته مشهود بوده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقدام انگلیسی ها امری محکوم است، اظهار کرد: در واقع بریتانیا بر خلاف موازین بین المللی رفتار کرده و دچار راهزنی دریایی شده است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران باید در این خصوص به شورای امنیت سازمان ملل برای تعرض به امنیت بین المللی شکایت کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بنابراین باید اذعان کرد حوادث آینده نشان خواهد داد کشوری که در این عرصه متضرر می شود انگلیس خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت بریتانیا باید هر چه سریعتر اشتباه رخ داده را جبران و در این میان مسئولیت عواقب اقدام خود را بر عهده بگیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر