کد خبر: 67669
A

عضو فراکسیون امید مجلس: رابطه اصلاح‌طلبان با مردم بهتر از اصولگرایان است/ دو جریان سیاسی برای انتخابات مجلس یازدهم با چالش جدی مواجه‌اند

فرید موسوی، عضو فراکسیون امید مجلس، گفت: ارتباط مردمی اصلاح‌طلبان بیشتر از جریان رقیب است. اما اصولگرایان با برخی فضاسازی‌‌ها به دنبال این هستند که بگویند ناامیدی از اصلاح‌طلبان بیشتر است.

عضو فراکسیون امید مجلس: رابطه اصلاح‌طلبان با مردم بهتر از اصولگرایان است/ دو جریان سیاسی برای انتخابات مجلس یازدهم با چالش جدی مواجه‌اند
به گزارش دیده بان ایران؛ فرید موسوی، نماینده تهران و نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به انتخابات مجلس یازدهم، گفت: یکی از دستاوردهای اصلی انقلاب اسلامی در سال 57، نهاد انتخابات بود. در هر شرایطی ما باید از این دستاورد بزرگ صیانت و زمینه حضور مردم را در پای صندوق‌های رای فراهم کنیم. چون ما هیچ سرمایه‌ای غیر از اعتماد و حضور مردم برای عبور از چالش‌های امروز کشور نداریم.

 

او ادامه داد: مردم نشان داده‌اند که به نقش خودشان واقف‌اند، اما نیاز است که ما هم زمینه حضور آنها را فراهم کنیم. موضوعی که در ایران موجب قدرت و نقش‌آفرینی در معادلات منطقه‌ای می‌شود حضور مردم است. به همین دلیل بدخواهان می‌خواهند این سرمایه اجتماعی بزرگی را که در اختیار کشور ماست از بین ببرند. در این راستا دشمن به دنبال ایجاد اختلاف بین کارگزاران نظام و نهادهای کشور و مردم است.

 

این نماینده مجلس  با اشاره به تلاش‌های دشمن در راستای کاهش حضور مردم و اختلاف میان مردم و مسئولان، تاکید کرد: پس از اتفاقاتی که سال 96 در کشور افتاد، دشمن اقداماتی برای ایجاد اختلاف میان مردم و کارگزاران نظام انجام داد و  بعضی از مسئولان هم پشت‌ سر این افراد حرکت کردند. بنابراین اقدامات و خطاهایی صورت گرفت که موجب کمرنگ‌تر شدن حضور مردم شد.

 

موسوی ادامه داد: مردم چالش‌ها و حساسیت‌ها را می‌دانند و امیدواریم امسال هم با همان قدرتی که تاکنون شاهد بوده‌ایم در انتخابات مجلس یازدهم حاضر شوند.

 

او گفت: از سوی دیگر ما منتخبان مردم و نیز دستگاه‌ها باید با اصلاح برخی رویه‌ها و خطاها زمینه حضور گسترده مردم در انتخابات را مهیا کنیم. با توجه به ابزارهای ارتباطی که در حال حاضر در جامعه وجود دارد، کوچک‌ترین خطای هر کدام از کارگزاران انعکاس گسترده‌ای خواهد داشت. بنابراین نباید با خطاها و اقدامات و کج‌روی‌هایی که گاه اتفاق می‌افتد، زمینه بی‌اعتمادی مردم را فراهم کنیم.

 

این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم اصلاح عملکرد نمایندگان مجلس گفت: باید تلاش کنیم که با تغییر عملکرد و رویه‌‌مان مردم را امیدوارتر کنیم و بیش از گذشته از این نهاد انتخاباتی برای برون‌رفت از چالش‌های امروز کشور در حوزه‌های مختلف- که مهم‌ترین آن حوزه بین‌المللی است– بهره بگیریم.

 

موسوی درباره میزان تحقق مطالبات مردم از سوی مجلس دهم گفت: ما نهایت تلاش‌مان را کردیم، اما باید این سوال را از مردم بپرسید. امیدوارم مردم نمره قبولی به ما بدهند.

 

او با اشاره به اینکه در حال حاضر نمی‌توان گفت شانس کدام جریان سیاسی در انتخابات مجلس یازدهم بیشتر است، گفت: در حال حاضر فضا پیچیده است و نمی‌توان پیش‌بینی کرد که کدام‌ یک از جناح‌ها برنده انتخابات مجلس یازدهم خواهد بود. اما به صورت کلی به نظر می‌رسد هر دو جریان سیاسی با چالش جدی مواجه هستند.

 

این نماینده اصلاح‌طلب با بیان اینکه ناامیدی در میان اصلاح‌طلبان نسبت به انتخابات آینده بیشتر از اصولگرایان نیست، تاکید کرد: ارتباط مردمی اصلاح‌طلبان بیشتر از جریان رقیب است، اما اصولگرایان با برخی فضاسازی‌‌ها به دنبال این هستند که بگویند ناامیدی از اصلاح‌طلبان بیشتر است.

 

او در پایان در پاسخ به اینکه در انتخابات مجلس یازدهم کاندیدا می‌شود یا خیر، عنوان کرد: در این‌باره هنوز فکر نکرده‌ام./ اعتمادانلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر