کد خبر: 67694
A

وزارت کشور: استانی شدن انتخابات مجلس منتفی شد

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: لایحه جامع انتخابات هنوز به نتیجه نهایی نرسیده و بعید است به این دوره از انتخابات برسد.

وزارت کشور:  استانی شدن انتخابات مجلس منتفی شد

به گزارش دیده بان ایران، جمال عرف، معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به دستاورد همایش سه روزه فرماندهان سراسر کشور، اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از دستگاه‌های سیاسی از جمله وزارت کشور یک پروژه ملی تحت عنوان انتخابات را در دستور کار خود دارد، به همین دلیل باید یک وحدت رویه در موضوع انتخابات ایجاد شده و در همه عناصر فعال عرصه انتخابات به ویژه فرمانداران و بخشداران گفتگو و تعامل مناسبی را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه ابهامات و نواقص دوره‌های گذشته انتخابات باید برطرف شود، تصریح کرد: فرمانداران در آینده، جلسات منطقه‌ای خواهند داشت و مقرر شده استانی به عنوان یک استان محور قرار بگیرد و استان‌های اطراف به استان محور دعوت شده و به صورت تخصصی درباره موضوع انتخابات گفتگو و تعامل داشته باشند، همچنین باید اشراف فرمانداران نسبت به قانون انتخابات افزایش یابد و برای آنها هیچ ابهامی وجود نداشته باشد.

عرف برگزاری همایش فرماندهان سراسر کشور را باعث هم افزایی دانست و افزود: هدف ما این است که بتوانیم یک انتخابات سالم و قانونی برگزار کنیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: از سال ۹۵ تاکنون اقداماتی در راستای انتخابات صورت گرفت که ارسال لایحه جامع به مجلس و طرح استانی شدن انتخابات از جمله این اقدامات بود که با توجه به ایرادات شورای نگهبان و مجمع تشخیص، طرح استانی شدن انتخابات منتفی شد. همچنین دولت سه سال متوالی درباره لایحه جامع انتخابات تحقیق و تفحص کرد و در نهایت هشتم بهمن سال ۹۷ رئیس جمهور این لایحه را به مجلس ابلاغ کرد.

عرف، تصریح کرد: لایحه جامع انتخابات هنوز به نتیجه نهایی نرسیده و بعید است به این دوره از انتخابات برسد.

معاون سیاسی وزیر کشور درباره لیست آخرین مدیران مستعفی برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس، گفت: طبق ماده ۲۹ بند «الف» و «ب» افراد زیادی شامل لیست مدیران مستعفی می‌شوند ولی در این خصوص هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده‌ایم. بعضی از افراد به بهانه انتخابات استعفا می‌دهند و برای نامزدی انتخابات ثبت نام نمی‌کنند که این افراد در زمان ثبت نام، مشخص می‌شوند.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در وزارت کشور در مجموع حدود ۵۰ نفر از جمله یک معاون وزیر، یک نفر از استانداران، ۱۶ نفر از فرمانداران و تعداد زیادی از معاون فرمانداران استعفا داده‌اند.

 

دولت با ایجاد دو شهر در استان اردبیل موافقت کرد

همچنین پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیأت دولت نوشت؛ هیئت وزیران در راستای اصلاح تقسیمات کشوری در استان اردبیل با ایجاد دو شهر در شهرستان‌های اردبیل و مشگین شهر موافقت کرد.

بر همین اساس، هیأت وزیران در جلسه ۲۳ تیر ۱۳۹۸ به پیشنهاد وزارت کشور با اصلاح تقسیمات کشوری در شهرستان مشگین شهر و اردبیل موافقت کرد.

براساس این تصمیم، روستای آلنی مرکز دهستان مشگین شرقی بخش مرکزی شهرستان مشگین شهر در استان اردبیل، به شهر تبدیل و به عنوان شهر آلنی شناخته می‌شود و مرکز دهستان مشگین شرقی به روستای بیجق تغییر می‌یابد.

همچنین روستای آراللوی بزرگ مرکز دهستان فولادلوی شمالی بخش هیر شهرستان اردبیل، پس از ادغام با روستای آراللوی کوچک، به شهر تبدیل و به عنوان شهر آراللو شناخته می‌شود و مرکز دهستان فولادلوی شمالی به روستای خلیل آباد تغییر می‌یابد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر