کد خبر: 67721
A

تمجید روزنامه کیهان از فراکسیون امید / رای اصلاح طلبان به یک اصول گرای تندرو کیهان را به وجد آورد

روزنامه کیهان در شماره امروز خود از اقدام اعضای اصلاح طلب مجلس در حمایت از محمد دهقان و رای دادن به او استقبال کرد.

تمجید روزنامه کیهان از فراکسیون امید / رای اصلاح طلبان به یک اصول گرای تندرو کیهان را به وجد آورد
به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ روزنامه کیهان نوشت ؛ محمد مهاجری سردبیر خبر آن‌لاین در توئیتر مدعی شد؛ «با انتخاب محمد دهقان (چهره سیاسی همراه با جبهه پایداری) به عضویت شورای نگهبان، دلم برای آقای کدخدایی می‌سوزد که دائماً باید قسم بخورد و تأکید کند که ترکیب شورای نگهبان جناحی نیست و افکار عمومی باور کنند».
اما برخلاف این ادعا، سایت خبر آن‌لاین در گزارشی می‌نویسد: برای سومین‌بار مجلس دهم آستین‌ها را بالا زد و تکلیف سه عضو حقوقدان شورای نگهبان را برای شش سال مشخص کرد. «230 رأی برای محمد دهقان، 156 رأی برای هادی طحان نظیف و 181 رأی برای صادقی‌مقدم»؛ اینها آرایی بود که از سوی 254 نماینده مجلس دهم به ثبت رسید و این سه نفر را عازم ساختمان شورای نگهبان کرد.
خبر آن‌لاین با اشاره به 230 رأی دهقان می‌نویسد: شاید اگر مجلس نهم بود این رأی هیچ تعجبی نداشت هرچه باشد مجلس نهم مجلسی یک‌دست اصولگرا بود و این رأی یک برگ تشویقی برای یک عضو فعال بود اما این میزان رأی در مجلس دهم که حداقل 105 نماینده آن خود را تمام‌قد اصلاح‌طلب می‌دانند جای سوال است.
اگر تعداد سه فراکسیون سیاسی مجلس را در خوش‌بینانه‌ترین حالت حدوداً 100 نفر تصور کنیم، چه آن‌که وزن مستقلین کمتر از این تعداد است، اما براساس همان حساب سرانگشتی، از 230 رأی محمد دهقان مشخص است که حداقل نیمی از اعضای فراکسیون امید رأی‌شان را به نام محمد دهقان در گلدان انداختند.
جلال میرزایی یکی از اعضای فراکسیون امید بود که درباره انتخاب و رأی اصلاح‌طلبان به محمد دهقان به خبر آن‌لاین گفت: آنچه بیشتر مطرح بود بحث مجلس بود یعنی فارغ از مواضع آقای دهقان از این‌جهت که ایشان یک همکار مجلسی بود و به امور مجلس و قانون‌گذاری آشنا است نمایندگان به او رأی دادند.
او ادامه داد: درست است که دهقان مواضع سیاسی متفاوتی با اصلاح‌طلبان دارد اما این تحلیل هم وجود داشت که استقلال رأی او می‌تواند در آینده مؤثر باشد.
یادآور می‌شود برخلاف ادعای سردبیر خبر آن‌لاین، محمد دهقان به ‌هیچ‌وجه «چهره سیاسی همراه جبهه پایداری» محسوب نمی‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر