کد خبر: 67762
A

واکنش نماینده نزدیک به جبهه پایداری به محدودیت تردد ظریف در آمریکا

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، گفت: دولت ترامپ به جهت اینکه نتوانست آقای ظریف را تحریم کند، برای وی و هیات همراهشان محدودیت تردد در آمریکا قائل شدند.

واکنش نماینده نزدیک به جبهه پایداری به محدودیت تردد ظریف در آمریکا

به گزارش دیده بان ایران، سید محمد جواد ابطحی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به محدودیت تردد وزیر امور خارجه کشورمان در ایالات متحده آمریکا، گفت: دولت ایران در دولت یازدهم سفیری را برای نمایندگی در سازمان ملل معرفی کرد اما آمریکا وی را نپذیرفت، از سوی دیگر آمریکا برای هیات ایرانی اعم از مقامات و دیپلمات‌ها که قصد حضور در مجامع عمومی سازمان ملل را داشت، محدودیت اسکان و تردد قائل ‌شد. 

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس، تصریح کرد: این افراد نمی‌توانستند در مراسم سخنرانی‌هایی که دعوت می‌شدند یا در جمع ایرانیان مقیم آمریکا حاضر شوند،  روحانی تلاش کرد تا عزت را به پاسپورت ایرانی برگرداند از این رو به مذاکره پرداخت اما در حال حاضر مجددا شاهد محدودیت تردد برای وزیر امور خارجه بالاترین سطح دیپلمات ایرانی هستیم.

وی افزود: محدودیت تردد دیپلمات‌های ایرانی پیش از ریاست جمهوری اوباما در آمریکا برقرار بود اما پس از اینکه اوباما رئیس‌جمهور آمریکا شد، این محدودیت‌ها برای هیات‌های ایرانی برداشته شد. دولت ترامپ قصد تحریم وزیر خارجه ایران را داشت اما فضای بین‌المللی اجازه این کار را به آنها نداشت.

ابطحی ادامه داد: دولت ترامپ به جهت اینکه نتوانست ظریف را تحریم کند، برای وی و هیات همراهشان محدودیت تردد در آمریکا قائل شدند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آمریکایی با تحقیر مقامات جمهوری اسلامی به دنبال تسلیم ایران هستند اما این هدف آنها هیچ گاه محقق نخواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر