کد خبر: 67980
A

کواکبیان، آمریکا را تهدید به دریافت عوارض در تنگه هرمز کرد

۱۶۰ نماینده مجلس در بیانیه ای از اقدام سپاه پاسداران در توقیف نفتکش انگلیسی حمایت کردند.

کواکبیان، آمریکا را تهدید به دریافت عوارض در تنگه هرمز کرد

به گزارش دیده بان ایران، اقدام سپاه پاسداران در توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس امروز با تقدیر و همراهی مجلسی ها همراه شد. بیشتر تریبون هایی که امروز در صحن مجلس باز شد گریزی به این اتفاق زد. یک بیانیه هم صادر شد. اما مجلس با مباحثی پیرامون قیمت ارز و و بیت کوین هم روبرو بود.

بیانیه نمایندگان در حمایت از سپاه

۱۶۰ نماینده مجلس در حمایت از اقدام هوشمندان سپاه در توقیف کشتی انگلیسی طی بیانیه ای عنوان کردند: در هفته‌های اخیر تحرکات مشکوکی از خرابکاری و انفجار در برخی از نفتکش‌ها در منطقه و توقیف غیرقانونی نفتکش ایران توسط پیر استعمار، دولت انگلستان و در آخرین اقدام مشکوک نفتکش تحت پرچم و مالک انگلستان ضوابط عبور از تنگه هرمز را زیر پا گذاشته، به نظر می‌رسد مدعیان قدرت جهانی در تدارک ناامن نشان دادن آب‌های خلیج فارس برای انتقال انرژی مورد نیاز جهان هستند لذا هوشیاری و قاطعیت در برخورد با تخلفات در این حوزه را از وظایف ذاتی دولت محترم و حاکمیت می دانیم و از اقدام به جا و قاطع نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در توقیف نفتکش متخلف انگلیسی حمایت می‌کنیم و درخواست داریم در این مهم همچنان با قاطعیت و قدرت برخورد شود.

در انتها از دولت و رئیس جمهور محترم درخواست داریم موضوع اخذ عوارض از کشتی‌های عبوری از تنگه هرمز را در دستور کار خود قرار دهد.

کواکبیان: انگلیس ایران را وادار به دریافت عوارض در تنگه هرمز نکند

مصطفی کواکبیان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هم در تذکری ضمن تشکر از اقتدار نیروی سپاه پاسداران و فعالیت‌های دیپلماتیک ظریف و دستگاه دیپلماسی گفت: به عنوان رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران انگلیس به وزیر خارجه این کشور می‌گویم که شما به دستور آمریکا کشتی ایرانی را به صورت غیرقانونی توقیف کردید اما کشتی شما به دلیل موارد نقض قوانین بین‌الملل در خلیج فارس متوقف شد از این رو به جای تهدید و تحریم، کشتی ایرانی توقیف شده در جبل‌الطارق را هر چه سریعتر آزاد کنید تا مجبور نباشیم از همه کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی که از تنگه هرمز عبور می‌کنند عوارض دریافت کنیم.

اکبریان:دشمن دید جنگ نظامی جواب نمی دهد سراغ معیشت مردم رفت

عزیز اکبریان نماینده کرج و عضو فراکسیون ولایی هم در نطق میان دستور خود گریزی به این اتفاق زد و گفت:دشمن وقتی دید با جنگ نظامی نمی‌تواند با ملت ایران مبارزه کند سراغ جنگ اقتصادی و فشار بر معیشت مردم رفت و مهمترین راهبردی که در پیش گرفت، فشار بر معیشت مردم است.

وی تعطیلی شرکتها و کارخانجات، افزایش تعداد بیکاران و ایجاد نارضایتی در شهروندان ایرانی را استراتژی و راهبرد آمریکا و کشورهای غربی در جنگ اقتصادی علیه ایران تحلیل کرد.

اکبریان با اشاره به قیمت مسکن و اجاره بهاء، گفت: افزایش چند برابر قیمت مسکن و اجاره بهاء برای مردم مشکلات اقتصادی بیشتری به وجود آورده است. دولت و وزارت راه سالهاست هیچ برنامه‌ای برای مسکن نداشته و به هشدارهای نمایندگان هم در این زمینه توجه نمی‌شود.

انتقاد از استخراج بیت کوین در برخی کارخانجات

محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس هم در نطق میان دستورش در انتقاد از فعالیت‌های برخی از کارخانجات در خصوص استخراج بیت کوین انتقاد کرد.
نماینده مردم تبریز در مجلس ضمن تقدیر از بانک مرکزی در کنترل قیمت ارز گفت: چرا در مورد توسعه تولید و به کارگیری بیت کوین اقدام مناسبی وجود ندارد؟ تعداد ماینرها به تدریج کل کشور را درگیر می‌کند. درصد قابل توجهی از کارخانه‌ها هم اکنون خطوط تولید خود را تعطیل کرده و بیت کوین تولید می‌کنند. هر کدام می‌توانند ۳۰ ماینر به کار بیندازند که در حال حاضر ۱۰ میلیون ارزش دارد.

وی افزود: صرافی‌ها نیز با آنها همکاری می‌کنند. همچنین مقدار زیادی برق مصرف می‌شود و به شبکه‌ی اصلی برق فشار وارد می‌کند. بانک مرکزی هم در عمل کاری ندارد و هیچ دستگاهی نظارتی بر این فعالیت نمی‌کند. این فعالیت هیچ گونه مالیاتی پرداخت نمی‌کند./ خبرانلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر