کد خبر: 68030
A
حجت‌الاسلام فاضل میبدی:

منطق اسلام هیچ‌گاه این نبوده که به مردم توهین کنیم/ فاصله طبقاتی، گرانی،‌ فرار مغزها از بدحجابی بدتر است

یک عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم گفت: فاصله طبقاتی، گرانی،‌فرار مغزها از بدحجابی بدتر است این‌ها باید درست شوند.

منطق اسلام هیچ‌گاه این نبوده که به مردم توهین کنیم/   فاصله طبقاتی، گرانی،‌ فرار مغزها از بدحجابی بدتر است

به گزارش دیده بان ایران، حجت‌الاسلام فاضل میبدی، درباره این که از پشت تربیون‌های رسمی و نماز جمعه شاهد توهین به عده‌ای مردم هستیم،‌ آیا این‌گونه رفتارها باعث سرخوردگی مردم نمی‌شود، گفت: اگر ادبیات این آقایان معقول، انسانی و اسلامی بود تا امروز جوانان را به اسلام جذب کرده بودند. با این همه تبلیغات، تربیون و خطبه امروز نسل جوان از این حضرات فاصله می‌گیرد و این نشان‌دهنده این است که چنین رفتارهایی نتیجه معکوس دارد.

وی ادامه داد: این‌که ما بیاییم زن‌ها را ولنگار معرفی کنیم و تعابیر دیگری به کار ببریم به خاطر اینکه کمی حجاب‌شان سبک است هیچ بازتابی در جامعه ندارد.

این عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با بیان اینکه منطق اسلام هیچگاه این نبوده که به مردم توهین کنیم، اظهار داشت: فردی پیش رسول خدا آمد و اقرار به زنا کرد ایشان احترامش را حفظ کرد و می‌گفت برو و این حرف‌ها را نزن؛ در صورتی که برخی از ما درصدد هستیم جرم طرف را ثابت کنیم آبروی افراد ببریم و توهین و تحقیرشان کنیم که خلاف اسلام است. 

وی تاکید کرد: مشکلی که برخی از این آقایان دارند این است که اسلام واقعی را نشناختند، اطلاعات‌شان کم است مشغله‌شان زیاد است مرتبط می‌خواهند سخنرانی کنند و وقت اینکه بروند کتاب و حدیث بخوانند هم ندارند بنابراین دشمنی فرضی را مطرح و برای آن سخن می‌گویند.

میبدی با اشاره به اینکه متاسفانه رفتارهایی که تاکنون انجام شده است، نتیجه عکس داشته است، گفت: هر سال هم که تابستان می‌شود با تندی با مسئله حجاب برخورد می‌شود در صورتی که اگر از اول در این مسئله یک منطق و اخلاق در کار بود، امروز نتیجه‌اش این نبود که ما می‌بینیم.

وی خاطرنشان کرد: اینکه در جامعه ما در حال حاضر بدحجابی و بی‌حجابی رواج پیدا کرده است و سال به سال هم بدتر می‌شود، قبل از آن که خود خانم‌ها منشأ آن باشند، برخورد برخی از آقایان باعث شده است که به این‌جا برسیم.

این عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با اشاره این‌که مشکل حجاب در وهله اول برخود بد بعضی‌ها نسبت به این مسئله است که درحال تبدیل شدن به یک مسئله سیاسی است، گفت: امروز با توجه به شرایط و اینکه مشکلات اقتصادی و بیکاری در کشور وجود دارد که در حال تبدیل شدن به مسئله سیاسی است، ابتدا باید به این موضوعات رسیدگی شود.

وی تاکید کرد: یکی از عوامل بدحجابی و بی‌حجابی این نوع ادبیاتی که آقایان در تربیون‌ها به کار می‌برند که بسیار قیم مأبانه و ادبیات تندی است، به طور مثال زن جوانی تحصیلکرده است و برای خودش شخصیتی قائل است در برابر این نوع ادبیات قرار می‌گیرد و می‌گوید من اصلا حجاب را قبول ندارم و این خودش یک نوع ایستادن است دیگر. 

مبیدی با تاکید بر اینکه امروز مشکل جامعه بدحجابی و بی‌حجابی نیست، بیان کرد: اگر وقتی که آقایان برای مسئله حجاب می‌گذاشتند برای مسائل اقتصادی، سوءاستفاده‌های مالی، اختلاس‌ها می‌گذاشتند قطعا مشکلات برطرف می‌شد.

وی خاطرنشان کرد:  فاصله طبقاتی، گرانی،‌ فرار مغزها از بدحجابی بدتر است اینها باید درست شوند./ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر