کد خبر: 6808
A
روحانی در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور اسلوونی:

ایران برای ارتباط با اتحادیه اروپا اهمیت قائل است/ درباره انتخابات امریکا با یکدیگر رایزنی کردیم/فردا سفارت اسلوونی در تهران بازگشایی می‌شود

رئیس جمهور تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای ارتباط با اتحادیه اروپایی اهمیت قائل است.

ایران برای ارتباط با اتحادیه اروپا اهمیت قائل است/ درباره انتخابات امریکا با یکدیگر رایزنی کردیم/فردا سفارت اسلوونی در تهران بازگشایی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور اسلوونی گفت: خوشحالم که میزبان رئیس جمهور اسلوونی و هیات همراه ایشان در تهران هستم. سفر رئیس جمهور اسلوونی به تهران برای اولین بار در طول ۲۵ سال گذشته که این کشور استقلال پیدا کرده و بازگشایی سفارت این کشور که قرار است فردا صورت بگیرد به معنای اراده دو کشور برای توسعه روابط است.

در هر دیدار، یک گام به پیش برای توسعه مناسبات برداشته‌ایم

او با بیان اینکه امروز سومین دیدار من با رئیس جمهور اسلوونی بود، اظهار داشت: ما دو بار دیگر در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر دیدار کرده بودیم. احساس من این است که در هر نوبت ما یک گام به پیش برای توسعه مناسبات برداشته‌ایم.

رئیس جمهور با یادآوری رایزنی‌های امروز خود با همتای اسلوونیایی‌اش تصریح کرد: ما امروز در جلسه خصوصی و عمومی مسائل مربوط به روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه‌مان را مورد بررسی قرار دادیم و در بسیاری از موارد با یکدیگر اشتراک نظر داریم.

ایران و اروپا به دنبال استحکام برجام در پساتحریم باشند

روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای ارتباط با اتحادیه اروپایی اهمیت قائل است، خاطرنشان کرد: این دیدار در مسیر استحکام روابط ایران با اتحادیه اروپایی و در مسیر روابط دو جانبه دو کشور دوست ایران و اسلوونی است.

او افزود: در بخشی ازاین مذاکرات درباره اهمیت برجام صحبت کردیم و اینکه ایران و اتحادیه اروپایی با تمام توان به دنبال استحکام این توافق چند جانبه و استفاده از فرصت‌های به وجودآمده در پساتحریم باشند.

ظرفیت‌های فراوان برای توسعه روابط ایران و اسلوونی

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه دو کشور در مناسبات دو جانبه‌شان به ظرفیت‌های فراوان برای توسعه روابط اذعان دارند، ابراز داشت: ما به ظرفیت‌های فراوان برای توسعه سرمایه‌گذاری در زمینه‌ فناوری‌های نو و توسعه تجارت صحبت کردیم که باید از آن ظرفیت‌ها استفاده شود. علاوه بر روابط اقتصادی دو طرف بر توسعه روابط علمی، فرهنگی و فناوری تاکید داشتند و اسنادی که در زمینه نانو و ICT امضا شد نشان می‌دهد دو کشور می خواهند در اینباره همکاری‌های بیشتری داشته باشند.

درباره انتخابات امریکا با یکدیگر رایزنی کردیم

روحانی با اشاره به بخش دیگر از رایزنی‌های امروز خود بیان کرد: ما درباره معضلات مهمی همچون تروریسم، افراط‌گرایی و مهاجرت با یکدیگر گفت‌وگو کردیم و طرفین درباره نقش رایزنی‌ها و همکاری‌های بین‌المللی دراین باره تفاهم دارند.

او اضافه کرد: ما درباره انتخابات آمریکا و تاثیر احتمالی آن بر روابط و مسائل جهانی و منطقه ای هم با یکدیگر صحبت کردیم و درباره ابعاد آن به رایزنی پرداختیم. 

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر