کد خبر: 68170
A
دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب خبر داد:

پروانه فعالیت حزب «جمهوریت ایران اسلامی» صادر شد

«حمید ملانوری» روز چهارشنبه در نشست خبری کمیسیون ماده ۱۰ احزاب درباره تأسیس حزب جمهوریت ایران اسلامی گفت: پیش از این مدارک حزب جمهوریت ناقص بود و با تکمیل مدارک در جلسه امروز موضوع تشکیل این حزب در کمیسیون مطرح و با تأسیس حزب جمهوریت ایران اسلامی موافقت شد. وی ادامه داد: البته صلاحیت یکی از اعضا محرز نشد که ما به اطلاع حزب رساندیم.

پروانه فعالیت حزب «جمهوریت ایران اسلامی» صادر شد

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ ساعتی پیش «رحمت اله بیگدلی» با اعلام خبر موافقت کمیسیون ماده ۱۰ با فعالیت حزب جمهوریت ایران اسلامی، از نشان بصری این تشکل سیاسی رونمایی کرد.

وی در توضیح نشان بصری حزب جمهوریت نوشت: در طراحی این آرم از فرم ستاره «هشت‌پر» که نشانه نقوش سنتی و مذهبی ماست استفاده شده است تا حاکی از ریشه‌دار بودن این حزب در اعماق تاریخ ملت باشد. در بخش رنگ از رنگ‌های سبز، سفید و قرمز استفاده شده که رنگ پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و نماد ملی ایرانیان است. تلفیق نماد ملی و سنتی و مذهبی حاکی از به‌هم تنیدگی ملیت، سنت، دین و مذهب در میان ایرانیان است که فرهنگ ایرانی را به‌وجود آورده است.

عضو هیات موسس حزب جمهوریت ایران اسلامی یادآور شد: حزب جمهوریت بر این اعتقاد است که «عدالت‌خواهی»، «آزادی‌خواهی» و «دموکراسی‌خواهی» سه ضلع یک مثلث هستند و جداسازی این سه از هم معنای محصلی ندارد.

پس از بالا گرفتن اختلافات بر سر نحوه انتخاب مجمع عمومی و مرکزی حزب اعتماد ملی و برهم خوردن کنگره این حزب در روز چهارم خردادماه ۹۷ و در ادامه انتخاب الیاس حضرتی به عنوان قائم‌مقام این تشکل اصلاح‌طلب توسط دبیرکل، گروهی از اعضای این حزب به محوریت رسول منتجب‌نیا با جدا شدن از حزب اعتماد ملی اقدام به تشکیل حزبی کردند که با تایید کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب از امروز با نام حزب جمهوریت ایران اسلامی فغالیت خود را آغاز می کند.

در ادامه، ملانوری درباره تازه‌ترین مصوبات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب هم گفت: گزارش مجمع عمومی، برگزاری انتخابات و اصلاح اساسنامه جامعه حضرت زینب (س)، حزب مردم سالاری، حزب جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی مطرح شد و مورد تصویب قرار گرفت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر