کد خبر: 68290
A

آقای وزیر! خبر دارید دور و برتان چه کسانی نشسته‌اند؟!/ از خواهر زاده نوبخت تا فیاض زاهد

بعد از کوچ محمد شریعتمداری به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حلقه اطرافیان به این وزارتخانه با عناوین مختلف کوچ کردند؛ انگار کارنامه آنان در وزارت صمت با آن وضع کنترل بازار، اختصاص ارز دولتی و رکود تولید "پاک " و "بی نقص "بود که حالا همان افراد در وزارتخانه ای دیگر مشغول به کار هستند. ماجرای جابه جایی های اتوبوسی را هر دفعه از زبان هر فعال سیاسی می شنوید یک نمونه بی نقص این جابه جایی های اتوبوسی انتصاب های شائبه دار وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی است.

آقای وزیر! خبر دارید دور و برتان چه کسانی نشسته‌اند؟!/ از خواهر زاده نوبخت تا فیاض زاهد

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛  ابهام اول پیرامون برخی اطرافیان شریعتمداری است. بعد از کوچ محمد شریعتمداری به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حلقه اطرافیان وی که همزمان در وزارت صمت با عناوین مختلف حضور داشتند، سنگر را حفظ کرده اند و در وزارت تعاون هم نقش آفرینی می‌کنند.

نقش آفرینی که بیشتر غیر رسمی و خارج از ضابطه در انتصابات خطرناک است. افرادی که متاسفانه بی دلیل از وزیرکار توقع دارند و همین رو تعارفات باعث ابهامات زیادی در مورد حضور آنها در وزارت کار شده است.

 

برای نمونه می‌توان به "محمدرضا فیاض زاهد"، مشاور وزیر صمت در امور بین الملل که این روزها دیگر مشاور رحمانی نیست و نقشی در آن وزارتخانه ندارد و به وزارت کار  اسباب کشی کرده و در  مراسم‌ها کنار شریعتمداری دیده می شود و به عنوان مشاور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب شده است.

محمد جعفر کبیری یکی دیگر از همین افراد است که از  او به عنوان معاون وزیر یاد می شود. هر چند نقش او بیشتر نمایشی و فرمایشی است. شخصی که به گواه افراد حاضر در وزارت کار  به دلیل نداشتن تجربه تبدیل به ماشین امضای بخش تعاون شده  و با چالش هایی همچون مدرک تحصیلی و... روبروست. نزدیکان وزیر از او فقط به عنوان نمادی برای نمایش"جوانگرایی"  و امتیازی برای یک گروه خاص از اصلاح طلبان می دانند. 

امتیازی که قرار است دریافت کنندگان در برابر مقابل؛ نسبت به انتصاب میعاد صالحی سکوت کنند. بررسی انتصاب میعاد صالحی که مشاور در همه زمینه هاست هم از آن دست وقایعی است دیده بان ایران بارها نسبت آن واکنش نشان داده است. 

"پیام برازجانی" نفر بعدی است که در زمان حضورش در روابط عمومی وزارت صمت، نتوانست انتقادات به شریعتمداری را کاهش دهد و در وزارت کار هم حکم دستیار وزیر را دریافت کرد ولی وظیفه وی تاکنون مشخص نیست! 

گویا وی هم مانند فیاض زاهد بخاطر چند توئیت مزدش را از شریعتمداری گرفته و ظاهراً شغل هر دو نفر آنها دعوت منتقدان به هز شکل به سکوت است!

اینگونه انتصابات با وظایف نامشخص را در کنار حضور غیررسمی برخی افراد در وزارت کار ابهامات را دو چندان کرده است.

همچنین گفته می شود که "مصطفی حسنی"دبیر پویش آری به تولیدملی که هیچ گاه معلوم نشد سرآغاز و سر انجامش چه بود از این امتیازات بی نصیب نمانده است.  او مشاور محمد شریعتمداری در زمان ریاست بر ستاد انتخاباتی حسن روحانی، این روزها در وزارت کار صاحب دفتر شده است.

بعد از حضور شریعتمداری در وزارت کار برخی افراد که در ستاد روحانی حضور داشته اند از وزیر کار توقع دارند که در این مجموعه عریض و طویل مشغول شده اند بدون آنکه ارتباطی میان فعالیت انجام شده و سهمی که گرفته اند معلوم شود. 

ابهاماتی زیادی وجود دارد که وزیر باید آنها را بر طرف کند. اینکه این ستاد "کاریابی" تا کنون چه کاری برای ایجاد اشتغال و رفاه کارگران انجام داده هنوز برای ما بی پاسخ است. اما آنچه مشخص است ابهام در انصاب هاست. 

یکی از آن ابهام ها  انتصاب خواهر زاده نوبخت است

 اوایل سال ۹۷ سید ابراهیم سقایی فومنی به دلیل عملکرد ضعیف و حاشیه‌های فراوان از مدیرعاملی پتروشیمی فارابی از زیر مجموعه‌های شستا استعفا داد.

سید ابراهیم سقایی فومنی خواهرزاده محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری بوده که در بررسی لیست اعضای هیئت مدیره شرکت‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نام او و برخی از خویشاوندان و وابستگان سیاسیون و مقامات حاضر در شرکت‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار به صدر رسانه‌ها راه یافت.

بعد از استعفا، وی به عنوان رئیس و عضو هیئت مدیره این شرکت منصوب شد. سقایی با سفارش دائی خود، شهریور سال ۹۷ به عنوان قائم مقام و عضو موظف پتروشیمی غدیر منصوب شد. وی بعد از اینکه نتوانست مدیرعاملی پتروشیمی غدیر را بگیرد باز هم با فشار دائی خود توسط «تقی زاده» مدیرعامل سابق صندوق بازنشستگی به عنوان مدیرعامل توسعه انرژی پاد کیش (تاپیکو) از زیر مجموعه‌های پتروشیمی جم منصوب شد.

جالب تراینکه از زمان انتصاب وی به عنوان مدیریت عاملی تاپکو در اسفندماه سال گذشته تا اکنون هیچ خبری دایر برانتصاب وی به این سمت درفضای رسانه ای دست به دست نشده است.!

شنیده شده است این روزها سقایی با نزدیک شدن به فیاض زاهد، مشاور و دوست نزدیک محمد شریعتمداری وزیر کار، دورخیزی برای مدیرعاملی تاپیکو کرده است

آقای شریعتمداری قرار بود در دوران حضور شما در وزارت کار شاهد این بذل و بخشش پست ها به ژن خوب ها نباشیم.

 

منبع: نود اقتصادی

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر