کد خبر: 6839
A

یک نماینده مجلس: ایجاد تعطیلات زمستانی و کاهش تعطیلات تابستانی قابل‌دفاع است

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است ایجاد تعطیلات زمستانی و کاهش تعطیلات تابستانی مدارس در قالب تدوین "تقویم جدید آموزشی مدارس" می‌تواند برخی از مشکلات را حل کند.

یک نماینده مجلس: ایجاد تعطیلات زمستانی و کاهش تعطیلات تابستانی قابل‌دفاع است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمد بیرانوندی با اشاره به تصویب لایحه "لغو قانون بازگشایی مدارس در اول مهر" در هیات دولت و تکلیف آموزش و پرورش به ارائه "طرح تقویم جدید آموزشی کشور"، گفت: تدوین تقویم جدید آموزشی به اهداف مختلفی همچون افزایش کیفیت آموزشی در مدارس و کاهش مشکلات معلمان و دانش‌آموزان در استان‌های مختلف با توجه به شرایط قومیتی است.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بازگشایی مدارس در شهرهایی مانند تهران یک ماه زودتر از زمان همیشگی می‌تواند مانع از افت کیفیت آموزشی دانش‌آموزان به دلیل تعطیلی مدارس در زمان آلودگی هوا شود.

وی اضافه کرد: دولت به دنبال برگزاری کلاس‌های درسی با توجه به شرایط اقلیمی هر استان است؛ چراکه به عنوان مثال در برخی از استان‌های سردسیری در زمستان راه‌ها به دلیل برف و کولاک شدید بسته می‌شود و معلمان و دانش‌آموزان در شرایط بسیار سختی به مدارس می‌رسند و به همین دلیل آموزش و پرورش به دنبال مدیریت زمان است.

بیرانوندی با بیان اینکه بعید می‌داند دولت بتواند تعطیلات عید نوروز را کاهش دهد، افزود: گمان نمیکنم جامعه تغییر سنت تعطیلات عید پذیرا باشد اما ایجاد تعطیلات زمستانی و کاهش تعطیلات تابستانی اتفاقی است که می‌تواند برخی از مشکلات را حل کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین توضیح داد: تعطیلات تابستان نیز نباید کمتر از دو ماه باشد تا نقل و انتقال معلمان در این دو ماه به عنوان تعطیلات رسمی مدارس در همه شهرها انجام گیرد، هرچند بحث نقل و انتقال یکی از چالش‌های جدی این لایحه است و انتظار میرود؛ دولت فکری اساسی برای رفع این چالش کند. 

منبع: خانه ملت

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر