کد خبر: 68464
A

کمیسیون اصل ۹۰ به موضوع محکومیت مهدی حاجتی ورود کرد

دو عضو کمیسیون شوراهای مجلس از ارجاع رسیدگی به وضعیت عضو بازداشت‌شده شورای شهر شیراز به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خبر دادند.

کمیسیون اصل ۹۰ به موضوع محکومیت مهدی حاجتی ورود کرد

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ پروانه مافی، عضو هیأت رئیسه کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات این کمیسیون برای رسیدگی به وضعیت مهدی حاجتی، عضو شورای شهر شیراز که در حال حاضر در زندان به سر می‌برد، به ایرناپلاس خبر داد: در حال حاضر موضوع به کمیسیون اصل ۹۰ ارجاع شده و آن‌ها در حال پیگیری موضوع هستند.

قاسم میرزایی نیکو، عضو دیگر این کمیسیون که مسئول رسیدگی به وضعیت حاجتی شده بود نیز به ایرناپلاس توضیح داد: با سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰  صبحت کردم و ایشان اعلام کردند برای پیگیری موضوع، برخی از اعضای کمیسیون به شیراز سفری داشته و گزارشی آماده کرده‌اند. بناست گزارش را مطالعه و در صورت لزوم پیگیری کنم.

چندی پیش، حسین فری، رئیس شورای شهر شیراز خواستار رسیدگی مسئولان استانی به وضعیت حاجتی و رایزنی با مقامات قضایی برای حل مسئله او شده بود.

مهدی حاجتی مهرماه سال گذشته در پی توئیتی درباره وضعیت چند تن از بهاییان بازداشت‌ شده در شیراز به دستور دادستانی بازداشت و مدتی بعد با قرار وثیقه دومیلیاردی آزاد شد.

خردادماه سال جاری سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز اعلام کرد: مهدی حاجتی عضو شورای شهر شیراز برای اجرای حکم یک سال زندان، بازداشت و به زندان منتقل شد. اوایل تیرماه نیز، حجت‌الاسلام کاظم موسوی، دادستان شیراز اعلام کرد: حاجتی از سوی دادگاه صالحه به تحمل یک سال زندان و دو سال تبعید به طبس محکوم‌شده است. وی همچنین تأکید کرد: جرم او فعالیت تبلیغی علیه نظام و اقدام علیه امنیت است و این محکومیت ارتباطی با توئیت‌نگاری وی ندارد. حاجتی در حال حاضر در زندان عبدل آباد این شهر به سر می‌برد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر