کد خبر: 68540
A

استاندار کردستان: توصیه می کنم بانوان و آقایان در ادارات لباس کردی بپوشند / منعی برای این کار وجود ندارد

استاندار کردستان گفت: پوشیدن لباس کردی در ادارات استان کردستان هیچگونه معنی ندارد و توصیه می کنم که بانوان و آقایان در ادارات لباس کردی بپوشند و ما هم از این پوشش حمایت می کنیم.

استاندار کردستان: توصیه می کنم بانوان و آقایان در ادارات لباس کردی بپوشند / منعی برای این کار وجود ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ بهمن مرادنیا در بازدید از نمایشگاه لباس کردی در جمع خبرنگاران استان کردستان، با تقدیر از مسئولانی که در بر پایی نمایشگاه لباس کردی نقش داشتند، اظهار کرد: بعد از کنگره بین المللی مشاهیر کرد و معرفی چهره‌های شاخص و فرهنگ کرد، نمایشگاه لباس کردی توانسته ادامه‌دهنده مسائل فرهنگی در کردستان باشد .

وی با اشاره به اینکه لباس بخشی از نماد فرهنگی هر قوم و ملت است، تصریح کرد: امیدواریم چنین نمایشگاه هایی در سطح استان ادامه داشته باشد و مردم به جهت اینکه فرهنگ کردها به فراموشی سپرده نشود از نمایشگاه استقبال کنند .

استاندار کردستان، با اشاره به اهمیت ترویج لباس کردی در کردستان، افزود: لباس کردی مردانه و زنانه در سطح کشور بی نظیر است در این راستا باید با فرهنگ سازی و تولید بیشتر، این لباس در کردستان بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد .

مرادنیا بیان کرد: برگزاری نمایشگاه لباس کردی کاری بسیار باارزش بود چرا که بحث فرهنگی و اشتغال‌زایی مورد توجه قرار گرفته و ما امیدواریم با برنامه ریزی بتوان این نمایشگاه را در سطح ملی در تهران نیز برگزار کرد .

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه لباس کردی در سطح ملی بسیار تاثیرگذار است و می‌تواند برندی برای کردستان باشد و در توسعه استان از نظر سرمایه گذاری و اشتغال زایی موثر واقع شود .

استاندار کردستان، در ادامه گفت: پوشیدن لباس کردی در ادارات استان هیچگونه معنی ندارد و توصیه می کنم که بانوان و آقایان در ادارات لباس کردی بپوشند و ما هم از این پوشش حمایت می کنیم .

وی در پایان یادآور شد: لباس کردی از نظر پوشش لباسی کاملا اسلامی بوده لذا توصیه می‌کنم افراد از این نوع لباس استفاده کنند چرا که دارای هویت و رنگ های متنوع و زیباست .

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر