کد خبر: 68569
A

جهانگیری: تحریم ظریف دلیل دیگری بر ⁧ریاکاری‬⁩ و ⁧‫دروغگویی‬⁩ آمریکا در باب دعوت به ⁧‫مذاکره‬⁩ است

معاون اول رئیس جمهوری در پیامی نوشت: حتی دشمنان عاقلِ ⁧‫ظریف‬⁩ بر دانش، مهارت و توانمندی کم نظریش در گفتگو و ⁧‫خلق فرصت های پرهیز از منازعه و جنگ‬⁩ واقف اند. تحریم ظریف دلیل دیگری بر ⁧ریاکاری‬⁩ و ⁧‫دروغگویی‬⁩ در باب دعوت به ⁧‫مذاکره‬⁩ است.

جهانگیری: تحریم ظریف دلیل دیگری بر ⁧ریاکاری‬⁩ و ⁧‫دروغگویی‬⁩ آمریکا در باب دعوت به ⁧‫مذاکره‬⁩ است

به گزارش دیده بان ایران، اسحاق جهانگیری روز پنج شنبه در واکنش به تحریم محمدجواد ظریف توسط وزارتخانه داری دولت آمریکا نوشت: تحریم ‬⁩ وزیر امور خارجه ایران از سوی ⁧‫دولت ترامپ‬⁩ نشانه جدیدی از بی منطقی‬⁩، درماندگی و ماجراجویی یک قدرت زورگوست.

وی که در حساب شخصی خود در توئیتر نسبت به این اقدام خصمانه دولت آمریکا واکنش نشان داده است ضمن توصیف محمد جواد ⁧ظریف بهشوانای دیپلماسی مقبول و قانونمند ایرانی‬⁩، افزود: حتی دشمنان عاقلِ ⁧‫ظریف‬⁩ بر دانش، مهارت و توانمندی کم نظریش در گفتگو و ⁧‫خلق فرصت های پرهیز از منازعه و جنگ‬⁩ واقف اند.

جهانگیری در پایان پیام توئیتری خود تاکید کرد: تحریم ظریف دلیل دیگری بر ⁧ریاکاری‬⁩ و ⁧‫دروغگویی‬⁩ در باب دعوت به ⁧‫مذاکره‬⁩ است.

معاون اول رئیس جمهور همچنین در حساب اینستاگرام خود نیز به این مسئله واکنش نشان داد و نوشت: کار ظریف تجسم «عقلانیت در سیاست» و «تدبیر در مناسبات بین المللی» است.

وی با توصیف ظریف به عنوان سخنگوی ایرانی خردورزی در سیاستورزی نوشت: نام و آوازه او در جهان فراتر از آوازه یک مقام اجرایی است. دنیا او را به خیرخواهی و تلاش برای عبور دیپلماتیک از عرصه های خصومت بار می‌شناسد. او نشان داده است که هم آشنا به قدرت «گفت‌وگو» و «مذاکره» است و هم به زبان و سازوکارهای سیاسی و فنی آن تسلط دارد. مردم ایران، نظام و دولت همواره اندیشه و توان او را ستوده‌اند. او مدام کوشیده است که ایران، منطقه و جهان را از موقعیت‌های مخاطره‌آمیز و بحرانی دور کند.

اسحاق جهانگیری تحریم ظریف را نشان درماندگی آمریکا دانست و نوشت: حال دولت ترامپ او را تحریم میکند تا چه پیام و اقدامی را نشان دهد؟ تحریم او بیش و پیش از هر پیامدی، گواه بی‌منطقی و درماندگی در گفتار و عمل است. کسی که ادعا میکند می‌خواهد با جمهوری اسلامی ایران بدون پیش شرط مذاکره کند، مقام مسئول ایرانی و نماینده توانای ایران را در گفت‌وگو تحریم میکند! سیاست همیشه میدان زورگویی و قلدری نیست، زمانی هم عرصه سنجش ادعاهاست. این کار ترامپ محک تجربه بود که به میان آمد و سیه‌رویی کسی و سیاستی که در آن «غش» هست را نشان داد.

تحریم وزیر خارجه ایران در حالی رخ داد که رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا اخیرا در سخنرانی های خود ادعای استقبال از مذاکره با ایران بدون هیچ پیش شرطی را طرح کرده بودند. اما همزمان با این ادعا دولت آمریکا سعی در افزایش تحریم های خود داشته و پس از تحریم رهبر معظم انقلاب، روز گذشته نیز با تحریم وزیر امور خارجه نشان داد عزمی برای انجام مذاکره شرافتمندانه و صادقانه ندارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر