کد خبر: 68620
A

علیرضا رحیمی: تحریم ظریف مسیر دیپلماسی را مسدود می‌کند

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تحریم ظریف را موجب مسدود شدن مسیر دیپلماسی از سوی آمریکایی‌ها دانست و گفت که این امر با ادعای مذاکره در تناقض آشکار است.

علیرضا رحیمی: تحریم ظریف مسیر دیپلماسی را مسدود می‌کند

به گزارش دیده بان ایران، علیرضا رحیمی تحریم ظریف را از ابلهانه‌ترین تصمیمات آمریکا عنوان و خاطرنشان کرد: این اقدام بار دیگر بی اعتباری آمریکا را در حوزه دیپلماسی به نمایش گذاشت و باعث تنفر بیشتر افکار عمومی دنیا از سیاست‌های دوگانه آمریکا در حوزه تحریم و دیپلماسی می‌شود.

وی افزود: ترامپ حداکثر بی‌اعتباری ممکن را برای دولت و ملت آمریکا به ارمغان آورده و به جای اینکه بر اساس شعار خود آمریکا را در صدر قرار دهد برای بی اعتبار کردن آن حداکثر تلاش خود را کرده است. وقتی نفر اول دیپلماسی یک کشور تحریم می شود به این معناست که مسیر دیپلماسی مسدود شده و قاعدتاً این امر با ادعای مذاکره در تناقض آشکار است.

مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حالا که آمریکایی‌ها چیزی از خصومت نسبت به ایران و برجام کم نگذاشته‌اند آنچه برای ما در این مرحله مهم است برخورد صریح تر و تعیین موضع اروپایی هاست، در واقع سرعت بخشی به احیای برجام و فعال کردن ظرفیت‌های برجام از مسیرهای مهمی است که می توان تصمیمات ابلهانه دولت ترامپ را با آن قدر ترمیم کرد. نگاه ما این است که اروپایی ها مهمترین امتحان را در حساس ترین عکسهای تاریخی در پیش دارند.

رحیمی یادآور شد: انتظار ما از اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی حاضر در برجام این است که اقدامات صریح‌تری نسبت به تصمیمات بی منطق آمریکا و دولت ترامپ انجام دهند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با بیان اینکه تحریم ظریف از نظر دیپلماتیک، سیاسی و حقوقی تصمیم سخیفی به حساب می‌آید، گفت: آنچه برای ما مهم است حضور در مجامع بین المللی است و مجامع بین المللی مثل سازمان ملل که در نیویورک و واشنگتن قرار دارند باید دسترسی آزاد برای همه دیپلمات های دنیا را فراهم کنند.

وی در پایان گفت: تبعیضی که آمریکایی‌ها به بهانه تحریم در پیش گرفته‌اند نیز سیاست کاملاً شکست خورده است، همچنان که در حوزه اقتصادی، تحریم‌ها علیرغم داشتن تاثیراتی بر کشور، موجب فلج شدن اقتصاد ایران نشده و باعث شده ایران به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر