کد خبر: 68651
A

جلالی‌زاده: زمینه برای شکل‌گیری جریان سوم فراهم است/ مردم نمی دانند دولت در اختیار اصلاح‌طلبان است یا اصولگرایان

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: زمینه برای شکل‌گیری جریان سوم با شعارها و برنامه‌های جدید و نیروهای تازه وارد فراهم است.

جلالی‌زاده: زمینه برای شکل‌گیری جریان سوم فراهم است/ مردم نمی دانند دولت در اختیار اصلاح‌طلبان است یا اصولگرایان

به گزارش دیده بان ایران؛ جلال جلالی‌زاده با اشاره به اینکه وضعیت جریان‌های سیاسی برای انتخابات هنوز مبهم بوده و نمی‌توان خط‌کشی دقیق و قطعی برای جریان‌های سیاسی ترسیم کرد، اظهار کرد: در شهرهای بزرگ لیست‌های انتخاباتی جناح‌ها اهمیت زیادی دارد اما در شهرهای کوچک‌ افراد به صورت مستقل در انتخابات حضور می‌یابند و در برخی موارد اگر هم از حمایت جریانی بهره برده‌اند، بعدا خود این افراد از همراهی با آن جریان منصرف شده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جریان‌های سیاسی کشور قادر به پاسخگویی به مطالبات جامعه نبوده‌اند، امکان شکل‌گریری جریان سوم وجود دارد. در حال حاضر برای مردم سوال است که دولت و مجلس در اختیار کدام جریان سیاسی است؟ مردم نمی دانند دولت در اختیار اصلاح‌طلبان است یا اصولگرایان و در مجلس، کدام جریان تصمیم‌گیر است. آیا احمدی نژادی‌ها هنوز در پست‌های خود هستند یا اصلاح‌طلبان جایگرین آنها شده اند؟ این مسائل موجب سرخوردگی و یاس مردم شده است و شاید شرایط را فراهم کند که جریانی از شعارهای تند استفاده کرده و نیروهای ریزش کرده دو جریان را جذب کند.

این فعال سیاسی همچنین با بیان اینکه به دلیل عملکرد دولت، مردم جذب شعارهای فعلی نمی‌شوند، خاطرنشان کرد: در این شرایط جریانی با برنامه‌ها و شعارهای جدید و برنامه‌های محوری هم میتواند به جریان سوم تبدیل شود. دلسردی مردم از دو جریان اصلی کشور می‌تواند زمینه فعالیت را برای جریان سوم فراهم کند تا آنها با شعارهای جدید و نیروهای تازه کار و چهره‌های جدید وارد صحنه انتخابات شوند.

جلالی‌زاده درباره جریان منتسب به احمدی‌نژاد نیز تصریح کرد: احمدی نژادامتحان خود را پس داده است و بسیاری از مشکلات امروز ناشی از سوء‌مدیریت اوست. البته هنوز این جریان در طبقات پایین دست طرفدارانی دارد. طبقاتی که نگاه توسعه‌گرا نداشته و وعده افزایش یارانه آنها را جذب می کند. احمدی‌نژاد از این جهت برای این طبقات هنوز جذابیت دارد که شعار افزایش یارانه داده و آنها فکر می‌کنند کسی که یارانه را افزایش دهد، شق‌القمر کرده و یک منجی است. البته عملکرد دولت روحانی موجب زنده شدن احمدی‌نژاد شد و اگر دولت کارآیی لازم را داشت، احمدی‌نژاد برای همیشه از صحنه سیاسی کشور حذف می‌شد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: من معتقدم جریان احمدی‌نژاد نمی‌تواند جریان سوم باشد اما زمینه برای شکل‌گیری جریان سوم با شعارها و برنامه‌های جدید و نیروهای تازه وارد فراهم است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر