کد خبر: 68720
A

بازتاب نشست مطبوعاتی ظریف در رسانه‌های عربی

نشست مطبوعاتی وزیر خارجه کشور، بازتاب ویژه‌ای در رسانه‌های عربی داشت و هر کدام با توجه به موضع خود نسبت به ایران، تیتر زدند و موضوع خاصی از نشست را بازتاب دادند.

بازتاب نشست مطبوعاتی ظریف در رسانه‌های عربی

به گزارش دیده بان ایران؛  نشست مطبوعاتی وزیر خارجه کشور، بازتاب ویژه‌ای در رسانه‌های عربی داشت و هر کدام با توجه به موضع خود نسبت به ایران، تیتر زدند و موضوع خاصی از نشست را بازتاب دادند.

 

به گزارش اعتمادآنلاین، با وجود این، مساله هسته‌ای و چرخش امارات در بازگشت به گفت‌وگو با ایران، مهم‌ترین محورهای مورد توجه رسانه‌های عربی بود.

 

شبکه المیادین که این نشست را به طور کامل پوشش داده، تیتر «ظریف: درِ گفت‌وگوی ایران با کشورهای منطقه همچنان باز است» را انتخاب کرد و همچنین تشکر ظریف از عربستان به خاطر میزبانی از حجاج را نیز به شکل بارزی مورد توجه قرار داد.

 

روزنامه اینترنتی الرای الیوم، اعلام ظریف در رابطه با رد درخواست ترامپ را به عنوان تیتر خود انتخاب کرد.

 

روزنامه انگلیسی العرب، از اعلام ظریف برای کاهش تعهدات برجامی سخن گفت و به نقل از ظریف نوشت: ترامپ به خاطر اینکه دعوتش را رد کردم مرا تحریم کرد.

 

روزنامه سعودی الشرق الاوسط درباره نشست ظریف، به نقل از او تیتر زد: واشینگتن قادر به تشکیل ائتلاف در خلیج‌فارس نخواهد بود.

 

الجزیره هم به نقل از ظریف در سایت خود نوشت: آمریکا در انزوا قرار دارد و قادر به تشکیل ائتلافی در خلیج‌فارس نیست.

 

پایگاه مصری مبتدا نیز ناتوانی آمریکا در تشکیل ائتلاف در منطقه خلیج‌فارس را تیتر خود برگزید و به نقل از وزیر خارجه کشورمان افزود: متحدان آمریکا خجالت‌زده هستند.

 

روزنامه الوطن مصر از این گفت‌وگو «ایران آمریکا را به تلاش برای منزوی کردنش متهم کرد» و در کنار آن «تهدید تهران به خروج از برجام» را انتخاب کرد.

 

همچنین بخش عربی خبرگزاری فرانسه ناتوانی آمریکا را در تشکیل ائتلاف در خلیج‌فارس، تیتر بخشی از این نشست کرد.

 

بخش عربی فرانس 24 هم از همین تیتر برای گزارش خود از این نشست استفاده کرد.

 

شبکه تلویزیونی آفاق عراق نیز در سایت خود به نقل از ظریف نوشت: ما ملت‌مان را از خارج نخریده‌ایم  و با اعتماد به ملت خود پیش می‌رویم.

 

از دیگر سو، پایگاه‌های مختلف اطلاع‌رسانی سوری هم جمله «امنیت ایران قابل خریدوفروش نیست» را مورد استفاده قرار دادند.

 

لازم به ذکر است که پایگاه اطلاع‌رسانی لبنان الجدید به نقل از ظریف خبر داد: آمریکا به دنبال محروم کردن ایران از حقوقش است.

 

در مقابل، رسانه‌های عربستانی و وابسته به عربستان تلاش کردند مساله خروج ایران از برجام را مورد توجه قرار دهند و به نقل از وزیر خارجه کشورمان نوشتند: ایران در صورت نیاز از برجام خارج خواهد شد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر