کد خبر: 68735
A

میرسلیم: اصلاح‌طلبان به مجلس و دولت ایراد بگیرند نه شورای نگهبان/ اصلاح طلبان از پیروزی در انتخابات آینده مایوس شده اند

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه برای اصلاح‌طلبان رویکردی بهتر از صداقت و ابراز هرچه فوری‌تر اشکالات بینشی و عملکردی‌شان به مردم نیست، گفت: آنها باید بپذیرند که مسؤولیت بر باد دادن هشت سال فرصت‌های گران‌بهای کشور را، به دلیل اتخاذ راهبردی غلط، بر دوش دارند.

میرسلیم: اصلاح‌طلبان به مجلس و دولت ایراد بگیرند نه شورای نگهبان/ اصلاح طلبان از پیروزی در انتخابات آینده مایوس شده اند

به گزارش دیده بان ایران؛ سید مصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به مواضع و اظهارات برخی جریان‌های سیاسی در خصوص احتمال عدم حضور پرشور مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:  حضور در پای صندوق رأی نشان دهندۀ مشارکت مردم است در ادارۀ امور کشور؛ رغبت مردم به مشارکت متأثر از عوامل متعددی از جمله رضایت آنها از دولتمردان و نمایندگان مجلس و نیز امید آنها به آینده است.

وی با اشاره به خروج از مشکلات معیشتی و خروج از رکود و رونق اشتغال، استقرار شایسته سالاری، نظارت بر عملکردها، مبارزه با فساد و تبعیض و اشرافی گری، و نیز رواج شفافیت به عنوان انتظارات از مجلس آینده گفت: با توجه به عملکرد ناموفق اصلاح‌طلبان در دولت و مجلس به نظر می‌رسد انگیزۀ حضور در انتخابات برای خروج از بن‌بستی که آنها ایجاد کرده‌اند قوی خواهد بود. همه منتظر تحولند و حتی بسیاری از خود اصلاح‌طلبان معتدل علاقه‌مندند زودتر این دورۀ توأم با ضعف و وادادگی و بلاتکلیفی به سرآید.

میرسلیم در خصوص عملکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها خاطرنشان کرد: یکی از فعالیتهای بسیار مهم و پیچیدۀ انتخابات به شورای نگهبان بر می‌گردد؛ در مجموع شورای نگهبان خدمات ارزنده‌ای برای پیشبرد هرچه صحیح‌تر روند انتخابات و بررسی صلاحیت‌ها انجام داده است؛ این عملکرد البته می‌تواند به لحاظ فنی و اجرائی بهبود یابد و ضرورت چنان بهبودی در سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی در شهریور 1395 تصریح شده است.

وی در پاسخ به اظهارات برخی اصلاح‌طلبان پیرامون ممانعت شورای نگهبان از ورود برخی شخصیت‌ها به مجلس، تصریح کرد: متأسفانه وزارت کشور در سه سال گذشته موفق به تدوین لایحۀ جامع انتخابات بر مبنای سیاست‌های کلی نشده فلذا اگر اصلاح‌طلبان می‌خواهند ایرادی بگیرند، باید به دولت کنونی و مجلسی که دوره‌اش رو به پایان است بگیرند چون سرمنشأ هر دو کاستی اصلاح‌طلبانند نه شورای نگهبان.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی پیرامون اظهارات برخی شخصیت های اصلاح طلب باعنوان حضور مشروط در انتخابات مجلس، تصریح کرد: این نوع اظهارات از یأس آنها سرچشمه می‌گیرد که آن هم به عدم کارآیی‌شان در مجلس دهم و شش سال اخیر دولت بر می‌گردد و الّا اگر در مقابل مردم می‌توانستند به عملکردشان افتخار کنند، دلیلی برای دلسردی‌شان و حضور مشروط نمی‌بود و با آبرو می‌توانستند در انتخابات شرکت کنند و فهرست بدهند.

میرسلیم با تاکید بر اینکه برای اصلاح طلبان رویکردی بهتر از صداقت و ابراز هرچه فوری‌تر اشکالات بینشی و عملکردی‌شان به مردم وجود ندارد، اظهار داشت: آنها باید بپذیرند که مسئولیت بر باد دادن هشت سال فرصت‌های گران‌بهای کشور را، به دلیل اتخاذ راهبردی غلط، بر دوش دارند.

 وی در پایان با اشاره به بایسته‌های مجلس یازدهم، گفت: مجلس باید از تمام ابزارهایی که قانون اساسی در اختیارش گذارده استفاده کند و چه برای قانونگذاری و چه در انتخاب دولتمردان با صلاحیت و نظارت بر عملکرد آنها، بدون مماشات و زد و بند، به‌ویژه برای خشکاندن ریشه های فساد./ فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر