کد خبر: 68801
A

ذالنوری: اینستکس اروپایی‌ها فقط در خدمت اقلامی شامل غذا و داروست/ اروپا و آمریکا سر و ته یک کرباسند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر اروپا «اینستکس» را آنطور که مدنظر ماست عملیاتی نکند، گام سوم کاهش تعهداتمان در برجام را محکم تر برمی‌داریم.

ذالنوری: اینستکس اروپایی‌ها فقط در خدمت اقلامی شامل غذا و داروست/  اروپا و آمریکا سر و ته یک کرباسند

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام مجتبی ذوالنور با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر اینکه اینستکس گام مقدماتی اروپا برای اجرای تعهداتش در برجام است،گفت: عملکرد اروپایی‌ها نشان می دهد که آنان هیچ اراده ای برای عملیاتی کردن اینستکس ندارند.

وی با اشاره به اینکه زمانی که آمریکا از برجام خارج شد رئیس جمهور گفت که صرفاً یک مزاحم از برجام خارج و گروه ۱+۵ تبدیل به ۱+۴ شد، خاطرنشان کرد: بنده همان زمان این صحبت رئیس جمهور را نقد کردم و گفتم که اروپا و آمریکا سر و ته یک کرباسند و نقش پلیس خوب و بد را بازی می کنند و اروپا صرفاً به دنبال وقت کشی و فرصت دادن به آمریکاست و هیچ اقدامی برای حفظ برجام انجام نمی‌دهد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه البته اینستکس یک سطل بدون آب است و خروجی آن به کار ما نمی آید، تصریح کرد: سازوکار اینستکس اروپایی‌ها فقط در خدمت اقلامی شامل غذا و داروست در حالی که از طریق اینستکس باید شرایطی فراهم گردد تا روابط ایران با همه کشورهای دنیا به ویژه در زمینه اقتصادی تسهیل شود.

ذوالنور با تأکید بر اینکه باید روابط اقتصادی جمهوری اسلامی با تمام کشورهای دنیا عادی‌سازی شود، گفت: در واقع باید روابط پولی و بانکی ما تسهیل شود و امکان فروش نفت کشورمان به تمام کشورها وجود داشته باشد اما اینستکس در زمینه‌هایی چون مسائل بانکی و فروش نفت، مشکلات کشورمان را حل نمی کند و به درد ما نمی‌خورد.

وی با بیان اینکه اینستکس مدنظر اروپا انتظارات ما را برآورده نمی کند، خاطرنشان کرد: در صورتی که اروپایی‌ها با اجرای اینستکس همه حقوق مصرح ما در برجام را تأمین کنند، این سازوکار خوب است اما اگر این چنین نباشد قطعاً ما گام سوم کاهش تعهدات خود در برجام را محکم‌تر برمی‌داریم./ مهر

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر