کد خبر: 68814
A

سهیلا جلودارزاده: اگر رویه تایید صلاحیت‌ها تغییر کند و انسان‌های شریف و آزاده‌ تایید شوند؛ انتخابات پرشور خواهد بود

سهیلا جلودارزاده، عضو فراکسیون امید مجلس، گفت: رسانه ملی و دولت و وابستگانش باید از دخالت در انتخاب مردم یا جانبداری یک‌طرفه پرهیز کنند. این اقدام در جلب اعتماد عمومی موثر خواهد بود و موجب مشارکت بیشتر مردم در انتخابات می‌شود.

سهیلا جلودارزاده: اگر رویه تایید صلاحیت‌ها تغییر کند و انسان‌های شریف و آزاده‌ تایید شوند؛ انتخابات پرشور خواهد بود

به گزارش دیده بان ایران؛ سهیلا جلودارزاده، نماینده تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، درباره اقدامات برای برگزاری انتخابات پرشور گفت: بخش قابل‌ توجهی از مساله برگزاری انتخابات پرشور، به نحوه عملکرد حاکمیت برمی‌گردد. مردم باید احساس کنند که انتخابات نشان‌دهنده رای واقعی‌شان است و افرادی را در بین معرفی‌شدگان پیدا کنند که مورد اعتمادشان باشد.

 

او با تاکید بر لزوم تغییر رویه شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها، ادامه داد: بنابراین اگر رویه تایید صلاحیت‌ها تغییر کند و انسان‌های شریف و آزاده‌ای که نظرشان را اعلام می‌کنند و جرات و جسارت اعلام نظر دارند رد صلاحیت نشوند، می‌توان به برگزاری انتخابات خوب پرشور امیدوار بود و در چنین انتخاباتی شاهد حضور باشکوه مردم خواهیم بود.

 

این نماینده مجلس گفت: بنابراین مرحله تایید صلاحیت‌ها و مشارکت معتمدان مردم در برگزاری انتخابات پرشور انتخابات موثر است. در این شرایط است که مردم احساس می‌کنند رای‌شان واقعاً درست خوانده شده است.

 

جلودارزاده با تاکید بر لزوم پرهیز از دخالت در انتخاب مردم، عنوان کرد: رسانه ملی و دولت و وابستگانش باید از دخالت در انتخاب مردم یا جانبداری یک‌طرفه پرهیز کنند. این اقدام در جلب اعتماد عمومی موثر خواهد بود و موجب مشارکت بیشتر مردم در انتخابات می‌شود.

 

او همچنین به نقش جریان‌های سیاسی و احزاب در برگزاری انتخابات پرشور اشاره کرد: جریان‌های سیاسی از دیدگاه‌های مردم متاثر هستند و مواردی که عنوان کردم برای آنها هم کاملاً صادق است؛ یعنی زمانی که احزاب احساس کنند رویه تایید صلاحیت‌ها تغییر کرده، قادر خواهند بود در جلب نظر عامه مردم موفق و کارآمدتر عمل کنند.

 

این نماینده مجلس تاکید کرد: احزاب سیاسی نباید به خاطر رای‌ آوردن، دیگران را تخریب کنند. اخلاق بدی در جامعه ما شکل گرفته که همه فقط از یکدیگر انتقاد و یکدیگر را خراب می‌کنند. برخی می‌خواهند پایشان را روی خرابه‌های دیگران بگذارند و حرکت کنند و بالا بروند. اگر در قالب یک گفت‌وگوی ملی این مساله ترویج پیدا کند که تمامی احزاب و گروه‌ها تنها برنامه‌هایشان را بگویند و به جامعه راه ارائه دهند که از چه مسیری حرکت می‌کنند و به چه مسیری می‌رسند، می‌تواند بسیار مفیدتر باشد. این اقدام موجب می‌شود افکار عمومی جامعه به سمت توانمند شدن و موثر بودن هدایت شود.

 

جلودارزاده در پاسخ به اینکه «آیا شورای نگهبان دید مثبتی به تغییر رویه‌ها در تایید صلاحیت‌ها در انتخابات مجلس یازدهم دارد و شاهد تعامل حداکثری شورای نگهبان در این انتخابات خواهیم بود»، گفت: تجربیات در اصلاح رویه‌ها موثر است. تجربه‌هایی که شورای نگهبان داشته و برخوردی که قبلاً اعمال می‌شده، این نتیجه را برای شورای نگهبان به دنبال دارد که تشکیل مجلس‌هایی با یکسویه‌نگری مفیدی نیست و این مجالس کارها را خراب‌تر می‌کنند. در این شرایط هم قانون اساسی و هم نظام جمهوری اسلامی لطمه می‌خورد.

 

او در پایان گفت: بدون شک بهترین مجلسی که می‌تواند شکل بگیرد مجلسی است که عدد اکثریت و اقلیتش به هم نزدیک باشد، چون آن‌گاه فضای رقابتی سالمی ایجاد می‌شود و حق‌طلبی منشاء عمل قرار می‌گیرد./ اعتماد آنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر