کد خبر: 68834
A

آیت‌الله شبستری: تشکیل شورای اصولگرایی باعث پیروزی در انتخابات مجلس می‌شود

آیت‌الله «محسن مجتهدشبستری» درباره تشکیل جریانات و ائتلاف‌های جدید در بدنه اصولگرایان با وجود عدم نتیجه‌گیری اصولگرایان از سازوکارهای، چون جمنا در انتخابات گذشته اظهار کرد: بدون شک در فضای رقابتی که این روز‌ها و چندماه مانده به انتخابات مجلس در کشور شکل گرفته است، تشکیل ائتلاف‌ها و تشکل‌های سیاسی جدید در بدنه احزاب سیاسی کشور از جمله اصولگرایان را باید به فال نیک گرفت.

آیت‌الله شبستری: تشکیل شورای اصولگرایی باعث پیروزی در انتخابات مجلس می‌شود

به گزارش دیده بان ایران، جامعه روحانیت مبارز از مدت‌ها پیش برای برنامه ریزی جهت حضور هرچه بهتر اصولگرایان در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اقدامات خود را آغاز کرد و برنامه اش هم تقویت همگرایی گروه‌های سیاسی موجود در جریان اصولگرا بود. اگرچه این جریان در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ با تشکیل جمنا برای گسترش هرچه بیشتر وحدت در جریان اصولگرا تلاش کرد، این موضوع هم منتج به پیروزی آن‌ها نشد و ائتلاف اعتدالیون – اصلاح طلبان توانست کاندیدای خود یعنی «حسن روحانی» را بر کرسی ریاست جمهوری بنشاند.

بنابراین، اصولگرایان کار را برای رقابت‌های انتخاباتی اسفند ۹۸ و مجلس یازدهم خیلی زود استارت زدند تا از ضعف رقیب در اقناع سازی مردم ناشی از عملکرد و اقدامات صورت گرفته نهایت بهره را ببرند. جامعه روحانیت از یک سو کار را پیش برد و گروه‌های سیاسی به جای جمنا شورای وحدت اصولگرایی را به عنوان ساز و کار انتخاباتی مجلس یازدهم برگزیدند، اما باز هم برخی معتقدند این اقدام هم نمی‌تواند باعث پیروزی اصولگرایان در انتخابات اسفند بشود.

به عنوان مثال یکی از فعالان سیاسی اصولگرا چند روز پیش با انتقاد از این جریان گفته بود، جمنا (جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی) میان اصولگرایان محلی از اعراب ندارد، مغازه‌ای بود که برای مدتی کرکره آن بالا کشیده شد و غیر از چند نفر در اعضای هیأت مؤسس، بقیه شخصیت‌های آن ورشکسته مطلق سیاسی هستند.

او تأکید کرده بود: «اینکه شما شورایی [وحدت اصولگرایان]درست کنید که کسی نداند چیست و اعضای آن چه کسانی هستند؛ یا وجود خارجی ندارد و اگر وجود هم داشته باشد تشکیلاتی بدتر از جمنا و با حضور چهره‌های ورشکسته خواهد بود. اینکه یک تشکلی که وجود خارجی ندارد یا در فضای سیاسی ایران محلی از اعراب نخواهد داشت؛ لاریجانی را دعوت کند یا نه؛ چه ارزشی خواهد داشت و اساسا شورای وحدت کیلویی چند؟»

حالا یک عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار «تابناک» برخلاف انتقاد بخشی از اصولگرایان نسبت به ساز و کار انتخاباتی در نظر گرفته شده از سوی این طیف برای انتخابات مجلس یازدهم، اظهار کرده: در ماه‌های منتهی به انتخابات مجلس باید از تشکیل ائتلاف‌های سیاسی در بدنه اصولگرایی حمایت کرد.

آیت‌الله «محسن مجتهدشبستری» درباره تشکیل جریانات و ائتلاف‌های جدید در بدنه اصولگرایان با وجود عدم نتیجه‌گیری اصولگرایان از سازو کارهایی چون جمنا در انتخابات گذشته اظهار کرد: بدون شک در فضای رقابتی که این روز‌ها و چندماه مانده به انتخابات مجلس در کشور شکل گرفته است، تشکیل ائتلاف‌ها و تشکل‌های سیاسی جدید در بدنه احزاب سیاسی کشور از جمله اصولگرایان را باید به فال نیک گرفت.

وی افزود: اینکه یک عده بخواهند از الان نسبت به تشکیل این گونه ائتلاف‌های سیاسی واکنش نشان دهند و درباره اثربخشی و نتیجه‌دار بودن آن صحبت کنند قطعا رویه‌ای نادرست است.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: باید اجازه این دست از گروه‌ها و جریانات سیاسی در کشور و باتوجه به فرصت‌هایی که وجود دارد فعالیت کنند تا زمینه و بستر‌های لازم برای برگزاری یک انتخابات باشکوه در کشور فراهم شود.

شبستری خاطرنشان کرد: جمنا در زمان خودش یک سازوکار مناسب برای اصولگرایان بود و اینکه نتیجه‌بخش بوده یا نبوده رویکردی قابل بحث است، اما ربطی به تشکیل شورا و ائتلاف اصولگرایان ندارد.

وی تأکید کرد: بنده به شخصه از تشکیل این نهاد در بدنه اصولگرایی حمایت می‌کنم و نسبت به نتیجه و اثربخشی این گروه امیدوارم، چون چهره‌های دلسوزی در این مجموعه حضور دارند.

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: باید منتظر بمانیم و ببینیم این جریان در آستانه انتخابات چه رویکردی در پیش می گیرد. بعد بخواهیم درباره عملکرد آن‌ها اظهارنظر کنیم و بگوییم، چون جمنا موفق بوده یا نبوده این تشکل هم نتیجه مثبتی نخواهد داشت.

شبستری اظهار کرد: امیدوارم همه جریانات سیاسی از جمله شورای اصولگرایی با رعایت اصول انتخابات و تأکید بر اخلاق رویکرد موفق و قابل قبولی داشته باشند و بتوانند به نتیجه دلخواه خود برسند./ تابناک

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر