کد خبر: 68955
A
محسن پیرهادی:

می‌خواهند قالیباف را مقابل انقلابی‌ها قرار بدهند/ معامله‌ای برای کسب قدرت بین قالیباف و احمدی‌نژاد انجام نشده

آنچه دلیل انتشار خبر دیدار قالیباف و احمدی نژاد از طرف حامیان شهردار پیشین پایتخت مطرح می‌شود، تلاش عده‌ای انقلابی‌نما برای فاصله انداختن بین قالیباف و جریان انقلابی است. بر خلاف آنچه طی هفته‌های اخیر درباره ائتلاف انتخاباتی احتمالی شهردار پیشین تهران با رئیس دولت‌های نهم و دهم به گوش می‌رسد، نزدیکان قالیباف هرگونه بده بستان سیاسی را بین او و احمدی نژاد ـ آن هم برای کسب قدرت ـ به شدت رد می‌کنند...

می‌خواهند قالیباف را مقابل انقلابی‌ها قرار بدهند/ معامله‌ای برای کسب قدرت بین قالیباف و احمدی‌نژاد انجام نشده

به گزارش دیده بان ایران؛ «محمدباقر قالیباف» پس از پایان دوران تصدی مسئولیت اجرایی در شهرداری، تلاش برای سیاست ورزی و ساخت کادر سیاسی را بیشتر کرد. او بر انجام کار جهادی، بهره گیری از نیرو‌های متخصص به ویژه از بین جوانان معتقد است و در این راه خیلی هم به مرزبندی‌های سیاسی قائل نیست؛ گو اینکه با پشتیبانی معنوی جمعیت پیشرفت و عدالت خلاصه آنچه در ذهن دارد، برای ادامه حیات سیاسی بیان کرده است.

قالیباف همچنین چندی پیش به منظور تحقق گام دوم انقلاب و بهره گیری از ظرفیت جوانان کشور اقدام قابل توجهی کرد که می‌تواند حرکت جدی در بعد بهره گیری از نیروی انسانی جوان و متخصص در سطوح مختلف باشد. او با انتشار یک فراخوان و ارائه یک آدرس اینترنتی، از جوانان و افرادی که در سراسر کشور، چهره‌های متخصصی هستند، اما به هر دلیلی تاکنون نتوانسته اند پتانسیل بالقوه خود را بالفعل کنند، خواست برای حضور در جریان مورد حمایت او و به منظور کاندیداتوری در انتخابات مجلس ثبت نام کنند.

احتمال ارتباط طرح «مجلس نو» با تخریب قالیباف

این اقدام و رویکرد، می‌تواند فرصت بی بدیلی برای بهره گیری از جوانانی باشد که به هر دلیل، از جمله دور بودن از پایتخت و مراکز شهر‌ها و ارکان قدرت و سیاست نتوانسته اند استعداد‌های خود را شکوفا کنند. از طرفی می‌تواند پشتوانه حمایتی بسیار قابل توجه برای لیدر چنین جریانی هم محسوب شود و در صورت موفقیت، چنین ایده‌ای زمینه خوبی هم برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ فراهم خواهد کرد.

به گفته نزدیکان قالیباف، همین مسائل در کنار عزم جدی شهردار پیشین تهران برای سیاست ورزی جدی‌تر شاید نگرانی‌هایی را در دل برخی رقیبان ایجاد کند. برای همین می‌توان این گونه تحلیل کرد که خبرسازی‌ها در مورد او و جریانش بدیهی باشد. مانند آنچه اخیرا در مورد دیدار او با «محمود احمدی نژاد» منتشر شد؛ دیداری که چهار ماه پیش انجام شد، اما منافع برخی شاید ایجاب می‌کرد که خبرش چند ماه بعد منتشر شود.

پیرهادی: قالیباف با احمدی‌نژاد معامله‌ای نکرده

«محسن پیرهادی» از نزدیکان «محمد باقر قالیباف»  با اشاره به چنین رویکردی از طرف رقیبان، خبرسازی‌ها از دیدار قالیباف و احمدی نژاد را دروغ پردازی برای فاصله انداختن بین جریان انقلابی با قالیباف دانست و اظهار کرد: یک عده از هر اتفاقی می‌خواهند ماهی سیاسی بگیرند و خبری دادند که احمدی نژاد با قالیباف جلسه داشته و در آن هم از قول قالیباف حرف‌هایی نشر دادند که گویی قالیباف را از دایره انقلاب خارج می‌کند، یا او برای قدرت با احمدی نژاد معامله کرده است.

دبیر کل جمعیت پیشرفت و عدالت تصریح کرد: دوستان دلسوز بدانند این دروغ نویسان که ظاهرا بعد از مجلس نو بدجوری نگران شده اند، فقط خبری از یک عیادت شنیده و این همه دروغ بر آن سوار کرده به گونه‌ای که برای برخی دوستان دلسوز نیز باعث نگرانی شد و سبب گشت توئیت بزنند یا طرح سؤال کنند.

می‌خواهند بین قالیباف و جریان انقلابی فاصله بیندازند

پیرهادی خاطرنشان کرد: مهمترین نشان دروغ بودن خبرسازی شان این که آن‌ها عیادت را مربوط به زمان اخیر ذکر کردند، در حالی که این دیدار مربوط به اواخر فروردین یعنی ماه‌ها پیش است و برای احوال پرسی از مریضی وی که باعث شده بود احمدی نژاد چند جلسه مجمع شرکت نکرد.

وی تأکید نمود: زمانی که احمدی نژاد در اوج قدرت و امکانات بود و از نظر عده‌ای معجزه هزاره سوم، قالیباف حاضر نشد، بده و بستانی با او کند و شهرداری تهران، در تحریم مضاعف از سوی دولت او بود. حالا باید دید چه شده که برخی حامیان دیروز احمدی‌نژاد، امروز که او را زمین خورده می‌بینند، خبرسازی و احساسات دلسوزان را تحریک می‌کنند و می‌خواهند قالیباف را مقابل نیرو‌های انقلاب قرار دهند.

وی اظهار کرد: قالیباف با حفظ مواضع اصولی اش، ناجوانمرد نیست؛ انقلابی بودن با دروغ‌گو بودن هم‌ذات نیست. دوستانی که می‌خواهند بین قالیباف و جریان انقلابی با این دروغ‌ها فاصله بیندازند، سخت در اشتباهند.

بده بستان سیاسی در کار نیست

از دید نزدیکان قالیباف، او هیچ گاه نزدیکی به احمدی نژاد نداشته و حالا هم نخواهد داشت، بلکه صرفا به رسم جوانمردی از همکارش در مجمع تشخیص مصلحت نظام به دلیل بیماری عیادت کرده است، آن هم ماه‌ها پیش. آن‌ها معتقدند طرح «مجلس نو»‌ی قالیباف حسابی برخی را نگران کرده است، برای همین دست به انتشار اخبار دروغ علیه او زده اند.

آنچه دلیل انتشار خبر دیدار قالیباف و احمدی نژاد از طرف حامیان شهردار پیشین پایتخت مطرح می‌شود، تلاش عده‌ای انقلابی نما برای فاصله انداختن بین قالیباف و جریان انقلابی است. بر خلاف آنچه طی هفته‌های اخیر درباره ائتلاف انتخاباتی احتمالی شهردار پیشین تهران با رئیس دولت‌های نهم و دهم به گوش می‌رسد، نزدیکان قالیباف هرگونه بده بستان سیاسی را بین او و احمدی نژاد آن هم برای کسب قدرت به شدت رد می‌کنند./ تابناک

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر