کد خبر: 69118
A

میرلوحی: منتقدان شورای سیاستگذاری نسخه بدیل ارائه دهند/ کارگزاران مختار است بماند یا جدا شود

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طبان درباره انتقادات مطرح شده نسبت به عملکرد این شورا گفت: کسی نمی گوید این شورا ایده‌آل است اما فعلا تا انتخابات مجلس ساختار مناسبی است، باید نواقص آن را رفع کرد و دوستان اگر نسخه بدیلی دارند ارائه دهند.

میرلوحی: منتقدان شورای سیاستگذاری نسخه بدیل ارائه دهند/ کارگزاران مختار است بماند یا جدا شود

به گزارش دیده بان ایران؛ «محمود میرلوحی» با اشاره به انتقادات از شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان به ویژه در حوزه پایش و بررسی عملکرد منتخبان گفت: هم در مجلس و هم شوراها شاهد نارسایی‌هایی هستیم که باید رفع شود اما نسخه جایگزین باید از نسخه موجود چند قدم جلوتر باشد. یعنی ببینیم شورای هماهنگی اصلاحات چه کاستی‌هایی داشت که از طریق شورای عالی ترمیم شد و شورای عالی چه نواقصی دارد که باید ترمیم شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در توضیحی درباره نحوه تشکیل شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات با موافقت وی، شورای راهبردی یازده نفری را تشکیل دادند که بعدها با پیشنهاد جبهه هماهنگی احزاب،  شورای راهبردی با شورای هماهنگی ادغام شدند و نام آن شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان شد و این شورا هم در سال ۹۴ و هم ۹۶ در دو دوره فعالیت کرد. این شورا ترکیبی از ۲۸ حزب اصلاح طلب و اشخاص حقیقی و متنفذ است که با سمت حزبی در آن حضور ندارند.

میرلوحی ادامه داد: تشکیل شورای عالی اصلاحات در سال ۹۳ یک گام به جلو بود و ۱۹ حزب از احزاب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به همراه تعدادی دیگر از احزاب کوچکتر برای حضور منسجم در انتخابات در این شورا حضور پیدا کردند.

عضو حزب اتحاد ملت درباره محورهای انتقادات مطرح شده به شورای عالی سیاستگذاری هم گفت: ما ۱۰ سرفصل را در کارگروه ارزیابی شورای عالی سیاستگذاری مورد بحث قرار دادیم و این نواقص را همه از جمله رئیس دولت اصلاحات قبول دارند اما برای این ۱۰ نقیصه باید راه حل مناسب و متناسب ارائه کنیم و صرف اینکه بگوییم شورای عالی نقیصه دارد ولی پاسخ ابهامات را مطرح نکنیم درست نخواهد بود.

وی افزود: موضوع رئیس در شورای عالی سیاستگذاری موضوعی انتخابی است و هر شخص و حزبی حق دارد به کسی که علاقه مند است رای دهد و او را انتخاب کند. اگر دوستان به هیات رئیسه نقد دارند باید راه حل  ارائه دهند و در آیین نامه داخلی شورا آن را به تصویب برسانند.

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: برخی درباره پایش انتقاداتی را مطرح می کنند که در این زمینه باید به شکل ماهانه با منتخبان نشست برگزار شود یا در انتخابات بعدی سازوکاری تصویب شود که منتخبان گزارش ارائه دهند و با سیاست ها هماهنگ باشند.

میرلوحی تصریح کرد: به نظر می‌توان پیشنهادهای بهتری داد و کسی نمی گوید این شورا ایده آل است اما فعلا تا انتخابات ۹۸ این شورا ساختار مناسبی است و باید نواقص آن را رفع کرد و تلاش‌هایی برای تکمیل و اصلاح آن باید انجام داد. تا دوستان نسخه بدیل مناسبی که نواقص شورای عالی سیاستگذاری را ارائه نکرده اند با همین سازوکار ادامه می دهیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره پیشنهاد تشکیل پارلمان اصلاحات و وضعیت کنونی این نهاد توضیح داد: دوستان در این مرحله تشکیل پارلمان اصلاحات را پیشنهاد دادند اما تاکنون در این زمینه کار جدی انجام نشده است. دفتر سیاسی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات پس از بررسی بسیار درباره این پیشنهاد به طرحی رسید که نه تنها گامی به جلو نبود بلکه از شورای عالی هم عقب‌تر بود. این طرح نتوانست شمولیت، جامعیت و فراگیری موردنظر را به وجود آورد. خود دوستان هم این طرح را مسترد کردند و کمیته سیاسی هم عملا آن را زمین گذاشته است.

 عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان درباره شایعه‌های خروج حزب کارگزاران سازندگی از جریان اصلاحات، گفت: من قرائنی مبنی بر خروج کارگزاران از جبهه اصلاحات ندیده‌ام؛ اما اگر این حزب احساس می‌کند که با جریان‌های دیگری بهتر می‌تواند همکاری کند مختار است. ورود کارگزاران به جریان اصلاحات با تانی و تامل بود اما در سال‌های اخیر به ویژه هواداران این طیف با جریان اصلاحات امتزاج پیدا کرده اند که فکر نمی‌کنم خروج کار آسانی باشد.

میرلوحی درباره گمانه زنی های رسانه ها مبنی بر تشکیل ائتلاف با برخی جریان های اصولگرا از سوی کارگزاران هم گفت: به نظر نمی‌آید خود اصولگرایان هم هنوز جایگاه مناسب و استراتژی مشخصی داشته باشند، ضمن اینکه برخی از طیف‌های اصولگرا که درباره ائتلاف با آن‌ها سخن گفته می شود در انتخابات گذشته با حمایت اصلاح‌طلبان توانستند به مجلس راه یابند.

وی درباره برداشت‌ها از سخنان دبیرکل کارگزاران درباره رئیس دولت اصلاحات هم گفت: آقای کرباسچی در صحبت‌های خود بارها به احترام فوق العاده به رئیس دولت اصلاحات میان اصلاح طلبان تاکید کرده اند و آن را انکار نمی‌کنند و در این زمینه تردید ندارند./ ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر