کد خبر: 69125
A

ربیعی: دولت موافق تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی نبوده است/ توضیح درباره برکناری میعاد صالحی

ربیعی درباره تشکیل وزارت میراث فرهنگی گفت: دولت موافق تشکیل این وزارتخانه نبوده و نظر خود را اعلام کرده است. قطعا بار مالی داشته و موجب گسترش تشکیلات خواهد شد.

ربیعی: دولت موافق تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی نبوده است/ توضیح درباره برکناری میعاد صالحی

به گزارش دیدده بان ایران؛ علی ربیعی سخنگوی دولت امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: امروز در دولت بحث کشت‌های با آب آلوده در جنوب تهران مطرح شد و کمیته‌ای با مسئولیت وزارت کشور و عضویت چند وزارتخانه تشکیل شده و با متخلفان در این زمینه برخورد خواهد شد.

وی افزود: امروز آقای حناچی گزارشی در دولت دادند؛ شهرداری تهران خطوط 8، 9 و 10 مترو  را آغاز خواهند کرد. همچنین 28 واگن و 4 رام قطار به شبکه ریلی در خطوط 6و 7 مترو اضافه شده و زیر گذر پل گیشا تا پایان سال جاری نیز افتتاح خواهد شد.

سخنگوی دولت گفت: قرار شد 1000 دستگاه کامیون در منطقه چابهار تا 31 شهریور سال 1400 در مرز میلک تردد کنند و این خبر خوبی برای مردم سیستان و بلوچستان خواهد بود.

ربیعی درباره تشکیل وزارت میراث فرهنگی گفت: دولت موافق تشکیل این وزارتخانه نبوده و نظر خود را اعلام کرده است. قطعا بار مالی داشته و موجب گسترش تشکیلات خواهد شد. آقای امیری موظف شده مکاتبات قانونی را انجام دهد ولی اگر بر تصویب آن اصرار شود دولت مصوبه را اجرا خواهد کرد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که این مصوبه مجلس نیز به شورای حل اختلاف خواهد رفت؟، تصریح کرد: آقای امیری در این زمینه پیگیر شدند و ایشان مکاتبات لازم را انجام می‌دهند.

سخنگوی دولت درباره قیمت مرغ گفت: قیمت مرغ 13.900 تومان است و قیمت مصوب هم همین است و هر قیمت دیگری خلاف است.

ربیعی درباره برکناری زودهنگام میعاد صالحی رئیس صندوق بازنشستگی و اینکه گفته می‌شود وی با دستور رئیس‌جمهور برکنار شده است، گفت: کمال بی‌انصافی است که مدتهاست می‌دانیم که این بحث مطرح است و نباید به دستور رئیس‌جمهور منتصب کنیم. خوانش خوانش نادرست و غلطی است. از روزهای اول سازمان‌های نظارتی اعلام کردند که با توجه به ماده قانونی ایشان حائز شرایط نیست و دیوان محاسبات این را به صراحت اعلام کرده بود، حتی در دوره‌ای که مرتضوی این‌مقام را کسب کرد، دیوان‌ به مدرک تحصیلی او ایراد گرفت. این ایراد دستگاه نظارتی بوده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر