کد خبر: 69138
A

مذاکره ایران با سازمان ملل برای رفع تحریم ظریف/ آزادسازی نفتکش ایرانی درحال انجام است/ در نیمه اول شهریور، انتخاب وزیر آموزش و پرورش قطعی شود

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: مذاکره با اروپا جدی تری شده است، در کنار این مذاکرات صحبت هایی شده که بتوانیم به چارچوب هایی برسیم و امیدواریم به بهره مندی از منافع برجام برسیم. در مورد اینکه اگر به جمع بندی نرسیم گام سوم را انجام می‌دهیم، تردیدی نیست.

مذاکره ایران با سازمان ملل برای رفع تحریم ظریف/ آزادسازی نفتکش ایرانی درحال انجام است/ در نیمه اول شهریور، انتخاب وزیر آموزش و پرورش قطعی شود

به گزارش دیده بان ایران؛ محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه صبح امروز هیأت دولت، در خصوص انتخاب وزیر آموزش و پرورش، گفت: در ارتباط با وزیر آموزش و پرورش با توجه به اینکه ما باید مقدمات بازگشایی مدارس را آماده کنیم، طبیعی است که در این چند هفته گذشته مطالعاتمان روی گزینه های مختلف آغاز شده و بررسی می کنیم.

اهم اظهارات وی را به نقل از فارس و ایلنا بخوانید؛

*هم اکنون به شش نفر رسیده ایم که بین آنها بررسی می کنیم امیدواریم انشالله در نیمه اول شهریور، انتخاب وزیر آموزش و پرورش قطعی شود.

*{در پاسخ به سوالی درباره مذاکره با اروپا}: مذاکره با اروپا جدی تری شده است، در کنار این مذاکرات صحبت هایی شده که بتوانیم به چارچوب هایی برسیم و امیدواریم به بهره مندی از منافع برجام برسیم. در مورد اینکه اگر به جمع بندی نرسیم گام سوم را انجام می‌دهیم، تردیدی نیست.

* در کنار این مذاکرات کشورهای مختلف از جمله کشور فرانسه که تلاشهای بیشتری در این زمینه دارد، با ما صحبت کردند برای این که بتوانیم به چارچوبی برسیم. مذاکرات ما با ایشان تداوم دارد و امیدواریم بتوانیم آنچه از منافع مردم و کشور در برجام تعریف شده را محقق کنیم.

*{در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مذاکراتی با سازمان ملل برای رفع تحریم ظریف و حضور وی با هیات ایرانی در سازمان ملل شده است}: بله. آقای تخت روانچی یک نامه اعتراضی جدی به دبیر کل سازمان ملل نوشته و از ایشان خواستند که موضوع را پیگیری کنند.

*{ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت می کند و آیا تحریم های محدودیت جغرافیایی در آمریکا نیز مشمول وی می شود}: اگر مشکل خاصی پیش نیاید حضور می یابند، من در مورد محدودیت ها چیزی نشنیدم از طرفی هم آنچه که مربوط به آقای ظریف است امیدوارم ایشان حتما به گونه ای باشد که در جلسه سازمان ملل حضور یابند و فکر کنم این جزو حقوق کشورها مخصوصا وزیر خارجه است که بتواند در جلسات مهم سازمان ملل شرکت کند.

{ درباره آزادسازی نفتکش ایرانی}: از همان روزی که این اتفاق افتاد وزارت خارجه تلاش گسترده‌ای را شروع کرده و خوب پیش می‌رود. روند مذاکرات به گونه‌ای است که  آزادسازی آن در حال انجام شدن است و تمام اسناد لازم را هم برای دادگاهی در جبل الطارق فرستادیم و در حال بررسی است و به طور کل روند مثبتی وجود دارد و امید دارم که نتیجه مورد نظر ما کسب شود.

*{درباره موضع دولت جمهوری اسلامی و راه حل برای حل مساله کشمیر}: موضعی که ما همیشه راجع به همه مسلمانان داشته‌ایم این بوده که تلاش کنیم، مسلمانان در هر جایی که زندگی می‌کنند از حقوق خودشان برخوردار باشند و این موضع حمایتی ما است. با توجه به اینکه موضوع کشمیر موضوعی اختلافی بین هند و پاکستان است و از طرفی هم ما با هر دو کشور روابط خوبی داریم همواره توصیه به خویشتنداری کرده‌ایم و برخورد با مسلمانان از موضع احترام و رعایت حقوق آنها را خواستار شده‌ایم و امیدواریم که این تنش به سرعت کاهش پیدا کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر