کد خبر: 69286
A

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران: ٤ هزار نفر از آزادگان ما مدرک دکترا دارند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برخی اسرای ما در اسارت درس خواندند و در ایران امتحان دادند و مدرک گرفتند و امروز ٤٠٠٠ نفر از آزادگان ما مدرک دکترا دارند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران: ٤ هزار نفر از آزادگان ما مدرک دکترا دارند

به گزارش دیده بان ایران،  محمدعلی شهیدی، رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در «کنگره ملی الماس‌های درخشان» ضمن تبریک میلاد امام هادی(ع) و عید غدیر خم گفت: ما هرسال ٢٦ مرداد روزی آزادی آزادگان را جشن می گیریم و سعی می‌کنیم این روز را به عنوان روزی بزرگ زنده نگه داریم چرا که شما بعد از سال‌ها اسارت و تحمل رنج و شکنجه به میهن بازگشتید.

وی ادامه داد: ما امروز می‌خواستیم از حضور سردار سلیمانی استفاده کنیم که هنوز نیامدند و مهمان عزیز ما دکتر ظریف هستند و خواستیم از ایشان در این مراسم از زحمات ایشان تقدیر کنیم تا همایش ما همایشی پراهمیت باشد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: برای ما ٢٦ مرداد روز آغاز بازگشت اسرا است و امام در این خصوص گفتند امروز روز آزادی آزادگانی است که برای انقلاب سال‌ها در چنگال دشمن سرود آزادی سر دادند. واقعا نقش این عزیزان ما در اسارت نقش والایی بود. این عزیزان تا آخرین گلوله جنگیدند و ٩٠ درصد اسرای ما مجروح اسیر شدند؛ ما اسیر تسلیمی نداشتیم.

شهیدی گفت: رهبری فرمودند دوران اسارت آزاده‌های ما را به الماس درخشان تبدیل کرد. خدا عزیز ما حجت‌الاسلام ابوترابی را بیامرزد که می‌گفتند آزاده‌های ما همیشه نقش‌آفرین بودند و برخی در اسارت حافظ قرآن شدند. اسرای ما سفیرانی بودند که برنامه‌های عراق را به هم ریختند.

وی افزود: آزادگان ما خصوصیات بارزی داشتند و چقدر سختی کشیدند. من در هویزه به دیدار آزاده‌ای رفتم که دیدم کل دندان‌هایش را کشیده شده بود و می‌گفت من را با دندان لاستیکی در میان دهانم شکنجه کردند. کتاب‌هایی آزادگان ما نوشتند که با خواندنش شرمنده آنها می‌شویم.

رئیس بنیاد شهید گفت: حدود ٢٤ هزار نفر از اسرای رزمنده ما تا آخر آزادی از چشم صلیب سرخ دور بودند و ٤٥٠ نفر در اردوگاه‌ها به واسطه شکنجه مثل شهید تندگویان شهید شدند. حدود ١٠٠٠ نفر از افسران مثل خلبان‌ها دور از چشم صلیب سرخ بودند و نمونه آن شهید خلبان لشکری بودند. ایشان ١٢ سال از ١٨ سال اسارت را در سلول تنها بودند.

وی افزود: اسرای ما از همه اقلیت‌های مذهبی بودند. همه با هم یکپارچه و متحد در جنگ حضور داشتند.

رئیس بنیاد شهید ادامه داد: حجت الاسلام ابوترابی در این میان قوت قلب اسرا بودند. برخی اسرای ما در اسارت درس خواندند و در ایران امتحان دادند و مدرک گرفتند و امروز ٤٠٠٠ نفر از آزادگان ما مدرک دکترا دارند.

شهیدی گفت: اسرای عراقی زمانی که اسیر می‌شدند بلافاصله دست تسلیم بر سر می‌گذاشتند و مرگ بر صدام می‌گفتند اما اسرای ما در دستان عراقی‌ها مرگ بر صدام می‌گفتند./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر