کد خبر: 6935
A

یوسفیان ملا: امیدوارم کشورمان در تعامل با جهان به جایی برسد که هر هفته یک رییس‌جمهور در مجلس ما سخنرانی کند

نماینده مردم آمل در مجلس در پیشنهادی خواستار الگو قرار دادن قانون مدنی توسط مجلس شورای اسلامی برای نوشتن قوانین جامع و مانع به نحوی که نیاز به تدوین آیین‌نامه نباشد، شد.

یوسفیان ملا:  امیدوارم کشورمان در تعامل با جهان به جایی برسد که هر هفته یک رییس‌جمهور در مجلس ما سخنرانی کند

به گزارش ایسنا، عزت‌الله یوسفیان ملا در نطق میان دستور امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی که پس از سخنرانی رییس‌جمهور اسلوونی در صحن علنی مطرح شد، گفت: امیدوارم کشورمان در تعامل با جهان به جایی برسد که هر هفته یک رییس‌جمهور پشت تریبون مجلس شورای اسلامی سخنرانی کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، جامعیت و مانعیت قوانین را از شروط قوانین خوب دانست و اظهار تاسف کرد: هیچ یک از قوانین مصوب جامع و مانع نیست حتی قوه مقننه با سپردن نوشتن آیین‌نامه قوانین به دولت، خود قوانین خود را از جامعیت و مانعیت می‌اندازد. قانون مدنی بیش از 70 سال است که دوام دارد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جمعی از کارشناسان به اتفاق شهید دکتر بهشتی این قانون را با 1055 ماده  تدوین کردند و هیچ کارشناس حقوقی هم نتوانست حتی یک خلاف شرع از این قانون استخراج کند. همان موقع شهید دکتر بهشتی وصیت کرد «این قوانین را حفظ کنیم».

رییس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس با طرح این پرسش که چرا قانون مدنی بیش از 70 سال است دوام آورد و همچنان قابل اجراست، گفت: اصلی‌ترین علت دوام این قانون این بود که نوشتن آیین‌نامه اجرایی آن به قوای مجریه یا قضاییه سپرده نشد. نمایندگان مجلس در آن دوره به خود زحمت دادند و هر آنچه که لازم بود در این قانون پیش‌بینی کردند و این در حالی است که در مهمترین قانون کشور که قانون برنامه توسعه است بین 30 تا 50 درصد آیین‌نامه‌های اجرایی اصلا نوشته نمی‌شود. ایراد کار ابتدا در مجلس است و نمایندگان باید آن را برطرف کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر