کد خبر: 69372
A
محمدتقی‌ رهبر، عضو جامعه‌‌ روحانیت‌ مبارز:

اصولگرایان اگر همدیگر را تحمل نکنند، مانند گذشته شکست می‌خوریم/ نشانه انقلابی، جهادی و ولایتمدار بودن، تندروی نیست/ نباید منم‌منم کنیم

محمدتقی‌ رهبر گفت‌: نباید منم‌منم کنیم، تا بتوانیم با محور وحدت فعالیت‌هایمان را ادامه بدهیم و به برنامه‌هایمان جامعه عمل بپوشانیم تا از این طریق فرصت خدمت به کشور را به دست‌ آوریم. پس این‌طور نباشد که همه در قم بخواهند رئیس باشند.

اصولگرایان اگر همدیگر را تحمل نکنند، مانند گذشته شکست می‌خوریم/ نشانه انقلابی، جهادی و ولایتمدار بودن، تندروی نیست/ نباید منم‌منم کنیم

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدتقی‌ رهبر  با اشاره به حاشیه‌نشین شدن ناخواسته جامعه‌‌ روحانیت‌ مبارز در مناسبات انتخاباتی اصولگرایان، گفت: من دیدم آقای مصباحی‌مقدم گلایه‌ای از دوستان اصولگرا داشتند که به نظرم گلایه بجایی است. به‌ هر حال ایشان در جامعه‌ روحانیت‌ مبارز حضوری پررنگ دارند و طبیعی است که از برخوردها ناراضی باشد.

او سپس اضافه کرد: به‌ هر حال تنی چند از چهره‌های شاخص اصولگرایی می‌گفتند چرا جامعه‌ روحانیت را نادیده گرفته‌اند. به برادران اصولگرا می‌گویم، باید همدیگر را تحمل کنیم. الان روزی است که اگر همدیگر را تحمل نکنیم، مانند گذشته ضرر می‌کنیم و شکست می‌خوریم.

 

عضو جامعه‌ روحانیت‌ مبارز خطاب به اصولگرایان ادامه داد: شرایط به‌ گونه‌ای است که باید از اختلاف دوری کنیم و منم‌منم نکنیم تا بتوانیم با محور وحدت فعالیت‌هایمان را ادامه بدهیم و به برنامه‌هایمان جامه عمل بپوشانیم تا از این طریق فرصت خدمت به کشور را به دست‌ آوریم. پس این‌طور نباشد که همه در قم بخواهند رئیس باشند.

 

این فعال اصولگرایی گفت: آقایان اصولگرا باید بدانند اگر همدیگر را تحمل نکنیم، در یک کلام خسارت زیادی می‌خوریم؛ مثلاً من به دوستان پایداری کمترین بیان تحقیرآمیزی ندارم،‌ اما آنها هم بالاخره باید به جمع بپیوندند تا بتوانیم در انتخابات موفق شویم و در شرایطی که زیر نگاه جهان هستیم، بتوانیم به نظام و کشور خدمت کنیم. پس لازمه‌اش این است که در رابطه‌هایمان طعنه و تعرض نداشته باشیم.

انتقاد باید عاقلانه،‌ متین و راهگشا باشد

محمدتقی‌ رهبر همچنین درباره برخی از تندروی‌ها گفت: من نمی‌خواهم از کسی یا نهادی اسم ببرم، اما باید بدانیم نشانه انقلابی، جهادی و ولایتمدار بودن به‌ هیچ وجه نمی‌تواند تندروی و بیان حرف‌هایی باشد که مردم آن حرف‌ها را حرف‌هایی افراطی می‌دانند. قطعاً همه می‌دانند مثلاً تحقیر و کوچک کردن دیگران، آن هم از تریبون‌های مهم و توسط چهره‌های تاثیرگذار، اصلاً و ابداً نمی‌تواند زیبنده باشد.

 

او ادامه داد: به‌ هر حال این کار تاثیرات بد زیادی دارد که البته همه آنها هم بد نیست، اما توصیه این است که انتقاد باید عاقلانه،‌ متین و راهگشا باشد تا تذکر موثرتر واقع شود. به‌ هر حال رهبر معظم و حضرت امام نصایحی داشتند که اگر گوش کنیم، می‌توانیم رفتارهایمان را اصلاح کنیم. با وجود این، متاسفانه برخی به این توصیه‌ها توجهی نمی‌کنند که موجب شده در کشور بعضاً اختلافات زیاد شود.

 

محمدتقی‌ رهبر در پایان گفت‌: ما انقلابی هستیم و به‌ همین دلیل هیچ کار و هدفی نباید ما را به سمت تفرقه‌افکنی و بداخلاقی‌ها ببرد./ اعتمادآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر