کد خبر: 69542
A

انتقاد آشنا از ایجاد شبه انحصار تبلیغاتی توسط صداوسیما

حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهوری و نماینده قوه مجریه در شورای نظارت بر صداوسیما در نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای نسبت به مدل جدید کسب درآمد صداوسیما تذکر داد و خواستار اخذ مجوز صداوسیما از نهادهای نظارتی از جمله شورای نظارت شد.

انتقاد آشنا از ایجاد شبه انحصار تبلیغاتی توسط صداوسیما

به گزارش دیده بان ایران؛  در نامه حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهوری و نماینده قوه مجریه در شورای نظارت بر صداوسیما، آمده است: سازمان صداوسیما در حوزه تبلیغات تجاری، مدل جدید کسب درآمد تحت عنوان «revenue sharing» را برگزیده است. تبلیغات شرکت عالیس نمونه این مدل جدید کسب درآمد است. در این مدل، سازمان در افزایش درآمد آگهی‌دهنده شریک است. اشکال وارده به مدل جدید کسب درآمد سازمان، ایجاد شبه انحصار تبلیغاتی برای شرکت‌های تازه‌وارد بازار است.

 

این نوع تبلیغات با توجه به قابلیت الگویی و تعمیم‌پذیری و اثرگذاری‌شان بر سبک زندگی و سبک مصرف، باید نیاز به کسب مجوز از نهادهای نظارتی از جمله شورای نظارت را داشته باشند. مستدعی است دستور فرمایید ضمن مکاتبه با سازمان در خصوص موارد مطروحه در این نامه، کارشناسان شورای نظارت، گزارشی جامع درباره ابعاد مختلف مدل جدید کسب درآمد صداوسیما تهیه کنند.

 

منبع: ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر