کد خبر: 69577
A

نماینده مجلس: اعمال هجمه علیه پزشکان یک بازی سیاسی است

عضو کمیسیون بهداشت مجلس، اعمال هجمه علیه جامعه پزشکی به بهانه فرار مالیاتی را نوعی سیاسی کاری دانست که باعث کاهش انگیزه این قشر برای خدمات‌رسانی و افزایش مهاجرت آنها خواهد شد.

نماینده مجلس: اعمال هجمه علیه پزشکان یک بازی سیاسی است

به گزارش دیده بان ایران،  همایون هاشمی به مناسبت روز پزشک گفت: بی‌تردید پزشکان جمعیت تاثیرگذاری در کشور هستند که در جهت تامین سلامت عمومی گام برمی‌دارند و فعالیتشان اجتماع محور و متضمن سلامت جسمی و روحی مردم است.

پیشرفت تکنولوژی بدون فعالیت پزشکان مجرب ابتر است

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: پیشرفت تکنولوژی یکی از ارکان مهم تامین سلامت مردم است، اما حضور پزشکان متبحر برای استفاده صحیح از این ابزار در جهت درمان بیماران از اهمیت بسزایی برخوردار است به این معنا که تنها با تکیه بر تکنولوژی و با نادیده گرفتن پزشکان نمی‌توان در جهت ارتقای حوزه سلامت حرکت کرد.

وی با تاکید بر اینکه در هیچ شرایطی نباید اجازه دهیم که به جایگاه پزشکان خدشه وارد شود، تصریح کرد: این نکته نیز غیرقابل کتمان بوده که ممکن است تعدادی از پزشکان در روند فعالیت خود مرتکب خطا شوند، اما نباید به دلیل خطای تعدادی انگشت شمار زحمات تمام جامعه پزشکی نادیده گرفته شود.

رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس شورای اسلامی، در مورد انتشار خبری مبنی بر مهاجرت پزشکان به دیگر کشورها به دلیل نارضایتی از شرایط موجود، تاکید کرد: هجمه‌های اخیر که توسط برخی علیه پزشکان اعمال شد و جایگاه این قشر را بدون توجه به زحماتی که می‌کشند زیرسوال برد ناشی از نوعی سیاسی‌کاری است که اقدامی ناجوانمردانه بوده که نه تنها مشکلی را از جامعه حل نمی‌کند، بلکه به باور عمومی نسبت به این قشر خدشه وارد می‌کند که به طور قطع تبعاتی را به همراه خواهد داشت.

تاخت و تاز کورکورانه به پزشکان به بهانه نصب نکردن دستگاه کارتخوان دور از انصاف است

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: ضرورت پرداخت مالیات و حرکت همه در مسیر اجرای قانون امری بدیهی است، اما اعمال هجمه علیه جامعه پزشکی به بهانه استفاده نکردن از دستگاه کارتخوان و تاخت و تاز کورکورانه به این قشر دور از انصاف است، آن هم در شرایطی که زیرساخت‌های لازم برای تحقق این امر فراهم نشده است. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: هم‌اکنون باید قدرشناس زحمات پزشکان مجرب باشیم که سرمایه‌های اجتماعی هستند و باید از آنها حمایت شود، چرا که بی‌مهری نسبت به این قشر باعث کاهش انگیزه آنها برای خدمات‌رسانی می‌شود./ خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر