کد خبر: 6962
A
اختصاصی دیده بان ایران:

حضور حسن روحانی در کلاس درس فلسفه آیت الله موسوی اردبیلی

در سالهای ابتدایی دهه 50 حسن روحانی در کلاس‌های درس فلسفه ملاصدرای آیت الله موسوی اردبیلی در خیابان نصرت تهران، حاضر می شد.

حضور حسن روحانی در کلاس درس فلسفه آیت الله موسوی اردبیلی

حجت الاسلام و المسلمین سید رضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری طی یادداشتی که در اختیار پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران قرار داد، به شخصیت برجسته علمی و معنوی مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی، اشاره کرد.

در این یادداشت آمده است:

من در سالهای ابتدایی دهه 50 به همراه حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی و برخی دوستان دیگر در کلاس‌های درس فلسفه ملاصدرای آیت الله موسوی اردبیلی در خیابان نصرت تهران، حضور پیدا می‌کردم و بهره‌های فراوانی از نکات و درسگفتارهای آموزنده ایشان می‌بردم.

در پیش از انقلاب، زمانیکه آیت‌الله موسوی اردبیلی، امام جماعت مسجد امیرالمومنین بودند، ما در مناسبت‌های مذهبی زیرنظر ایشان به مومنان و نمازگزاران خدمت می کردیم.

پس از انقلاب اسلامی، زمانیکه آیت‌الله موسوی اردبیلی به قم عزیمت کردند، بنده گهگاهی برای سخنرانی در مراسمات بیت شان و همچنین عرض ارادت به خدمت ایشان می‌رسیدم.

آیت‌الله موسوی اردبیلی صاحب قلم و بینش انقلابی بودند و در دوران انقلاب اسلامی با پذیرفتن مسئولیت‌های خطیر هم ردیف اعاظم و بزرگانی همچون حضرات آیات بهشتی و مهدوی کنی قرار گرفتند.

این مرجع عالیقدر با راه اندازی دانشگاه مفید در قم و دبیرستان مفید در تهران، خدمات علمی و معنوی بسیاری را به نظام و کشور ارائه داد.    

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر