کد خبر: 69650
A

عصبانیت کیهان از سفر ظریف به فرانسه/ اقدام وزیر خارجه نابه جا بود/ این سفر چیزی جز ارسال پیام ضعف و استیصال نیست

کیهان در واکنش به سفر ظریف نوشت: این اقدامات نابجا، به خیال گشایش صورت می‌گیرد اما قطعا نتیجه‌ای جز تشدید گستاخی و فشار ندارد.

عصبانیت کیهان از سفر ظریف به فرانسه/ اقدام وزیر خارجه نابه جا بود/ این سفر چیزی جز ارسال پیام ضعف و استیصال نیست

به گزارش دیده بان ایران، روزنامه کیهان امروز در واکنش به سفر غیرمنتظره محمدجواد ظریف به فرانسه و شرکت در اجلاس G7 نوشت: سخنگوی وزارت خارجه در حالی از بررسی مجدد بسته فرانسوی سخن گفته است که این بسته حاوی پیشنهاداتی توهین آمیز است. پیشتر رسانه‌ها اعلام کرده بودند که مقامات فرانسوی گفته‌اند که ایران باید کاهش تعهدات برجامی خود را متوقف کرده و محدودیت‌های برجامی را نیز دائمی‌کند. همچنین ایران باید درباره قدرت منطقه‌ای خود نیز مذاکره کند. در مقابل ترامپ تصمیم می‌گیرد که احتمالا تا زمان محدود، بخشی از محدودیت‌های مقرر شده در فروش نفت ایران تعلیق شود. بنابراین، این بسته چیزی نیست جز اقدام نقد ایران در مقابل وعده نسیه طرف مقابل. همان اتفاقی که در برجام رخ داد.
فرانسه عضو بدهکار در برجام است و ایران نیز عضو طلبکار در این توافق است.
اینکه عالی‌ترین مقام وزارت خارجه کشورمان به فاصله بسیار کوتاه از سفر قبلی به پاریس، به سرعت خود را به این کشور می‌رساند، چیزی جز ارسال پیام ضعف و استیصال نیست.
این اقدامات نابجا، به خیال گشایش صورت می‌گیرد اما قطعا نتیجه‌ای جز تشدید گستاخی و فشار ندارد.
وب‌سایت رادیو فرانسه-  مهرماه 92-  با‌ اشاره به مواضع دولت روحانی در سیاست خارجی نوشته بود:«ارزیابی غرب از دولت روحانی، تعامل با فروشنده بدهکار و مشتاقی است که خود را ناگزیر از فروش حقوق ملی می‌بیند. بر پایه این جمع‌بندی اگر خریدار صبور باشد، شرایط فروشنده را دشوارتر می‌کند و در همان حال قیمت فروش را کمتر خواهد کرد».
واکنش ترامپ
رئیس‌جمهور آمریکا در پی انتشار خبر عزیمت ظریف به محل برگزاری نشست گروه 7، از اظهارنظر در این‌باره خودداری کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا  روز یکشنبه با خودداری از اظهارنظر درخصوص عزیمت ظریف به شهر بیاریتز (محل برگزاری نشست گروه 7) گفت: در این‌باره نظری ندارم.
یکی از خبرنگاران مستقر در محل نشست گروه هفت به اظهارنظر استیو منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره ورود ناگهانی ظریف به فرانسه ‌ اشاره کرده و نوشت: منوچین تأکید کرده ترامپ پذیرای مذاکره با ایرانی‌ها در نشست گروه هفت است.
منوچین گفت رئیس‌جمهور بارها تأکید کرده خواستار نشستن و مذاکره با ایران است و برای این منظور هیچ پیش‌شرطی ندارد.
کارشناسان معتقدند که اکنون تحریم‌های ضدایرانی وضع شده توسط آمریکا به سقف خود رسیده و در حقیقت دست ترامپ علیه ایران خالی شده است. 
بسته پیشنهادی فرانسه-  دائمی‌کردن برجام به همراه تعمیم توافق هسته‌ای به حوزه‌های موشکی و منطقه‌ای-  در حقیقت تکرار 12 شرط گستاخانه آمریکا برای مذاکره با ایران است.
به همین دلیل است که ترامپ با حیله‌گری می‌گوید که پیش شرطی برای مذاکره با ایران ندارد. در حقیقت پیش‌شرط‌ها در بسته فریبکارانه فرانسه تعبیه شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر