کد خبر: 6966
A

استیضاح اولاند رد شد

پارلمان فرانسه درخواست استیضاح رئیس‌جمهوری این کشور را رد کرد.

استیضاح اولاند رد شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از رویترز، کمیسیون پارلمانی فرانسه، امروز – چهارشنبه – حکم داد که «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه به دلیل افشاگری به دو روزنامه‌نگار، استیضاح نخواهد شد.

کمی پیشتر در ماه جاری،‌ « پیر للوش» نماینده محافظه‌کار، فرایندی را برای فعال کردن بند ۶۸ قانون اساسی فرانسه – که به مجمع ملی اجازه می‌دهد تا رئیس‌جمهوری را استیضاح کند –، آغاز کرد.

«کلاز بارتلونه» رهبر مجمع ملی، در بیانیه کوتاهی گفت که یک کمیسیون میان حزبی مسئول با آرا ۱۳ به هشت به نفع توقف درخواست استیضاح این مقام فرانسوی رای داد.

هنوز هیچ واکنشی از سوی کاخ ریاست‌جمهوری الیزه ارائه نشده است.

تعداد کمی از متحدان اولاند انتظار داشتند که چنین فرآیندی هیچگونه موافقتی را جذب کند. با وجود همه این‌ مطالب، اظهاراتی که از وی در کتابی با نام « یک رئیس‌جمهوری نباید چنین حرفی را بزند» منتشر شده، طوفان سیاسی درون حزب حاکم اولاند در شش ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری به پا کرده است.

اولاند میان رای دهندگان از محبوبیت بسیار کمی برخوردار است و هنوز هم اعلام نکرده که برای دور دوم ریاست‌جمهوری شرکت خواهد کرد یا نه. هنوز تحقیقات جداگانه قضایی در رابطه با اینکه آیا جا گذاشتن اسناد طبقه‌بندی شده بر روی میزش جلوی خبرنگاران، یک شکاف امنیتی محسوب می‌شود یا خیر در جریان است.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر