کد خبر: 69740
A
ابراهیم فیاض:

اپوزیسیون زاییده نظام سرمایه‌داری است/ همه افراد خارج از ایران اپوزیسیون نیستند/ اپوزیسیون با برانداز فرق دارد

ابراهیم‌ فیاض گفت: بعضی از اپوزیسیون‌ها در جنگ روانی هستند و دنبال براندازی نیستند. در واقع اکثر آنها فقط در پی این هستند که از پیشرفت ایران جلوگیری کنند. همه هم‌وغم‌شان این است که از سرعت پیشرفت ما جلوگیری کنند.

اپوزیسیون زاییده نظام سرمایه‌داری است/ همه افراد خارج از ایران اپوزیسیون نیستند/ اپوزیسیون با برانداز فرق دارد

به گزارش دیده بان ایران؛ ابراهیم‌ فیاض، فعال سیاسی در مصاحبه ای به نکاتی مانند تعریف اپوزیسیون و تفاوت آن با جریان براندازی و عدم وجود جریان براندازی در ایران اشاره کرده است. بخشی از این گفت و گو را در ادامه بخوانید.

 
اپوزیسیون زاییده نظام سرمایه‌داری است
 
*در هر کشوری که انقلاب می‌شود، نظام سرمایه‌داری در مقابلش یک اپوزیسیون درست می‌کند. مثل انقلاب کوبا، انقلاب روسیه و انقلاب نیکاراگوئه که اینها از کشورهایی هستند که به حکومت غربی تعلق دارند. در انقلاب اسلامی نیز به همین ترتیب بود که یک ساختار بسیار گسترده اپوزیسیون توسط یک سازمان امنیتی درست شد و این‌طور نبود که ارتشی نو اقدام به راه‌اندازی اپوزیسیون کند.


اپوزیسیون ایران ضدانقلابی است
 
*اپوزیسیون ضدانقلاب است. در کشوری مثل آلمان که اپوزیسیون ندارد، گروه‌های رقیب فعال هستند. اما اپوزیسیون ایران ضدانقلابی است که توسط CIA و سرمایه‌داری غربی درست شده است. حالا اپوزیسیون ایران هر چقدر مخالفت و بحث کند و دنبال اثبات این باشد که اپوزیسیون نیست، باید گفت پدیده‌ای را که به سازمان CIA وابسته است و به سرمایه‌داری جهانی مرتبط می‌شود باید بگوییم اپوزیسیون. وگرنه وقتی در داخل نقد و بررسی می‌شود، آنها هیچ مشکلی ندارند.
 
همه افراد خارج از ایران اپوزیسیون نیستند
 
*گروهی می‌خواهند همه افراد خارج از کشور را اپوزیسیون بنامند که باید گفت همه‌شان نیستند. اتفاقاً بسیاری از آنها با اینکه با ایران هم خوب نیستند به شدت ضد مخالفان نظام هستند و افرادی که خارج از کشور هستند به شدت از آنها متنفرند.
 

اپوزیسیون با برانداز فرق دارد
 
* اپوزیسیون با برانداز فرق دارد. بعضی از اپوزیسیون‌ها هستند که جنگ روانی را دنبال می‌کنند و برنامه‌ای برای براندازی ندارند. اکثر آنها فقط در پی این هستند که از پیشرفت ایران جلوگیری کنند. در واقع همه هم‌وغم‌شان این است که از سرعت پیشرفت ما جلوگیری کنند.
 
 جریان براندازی در ایران اصلاً وجود خارجی ندارد
 
* جریان براندازی در ایران اصلاً وجود خارجی ندارد. در واقع نظام جمهوری ‌اسلامی ایران به‌ قدری ثبات دارد که جریان براندازی‌ای حول و حوش آن دیده نمی‌شود. آنها اگر می‌توانستند در سال ۸۸ براندازی می‌کردند و با آن همه قدرتی که در اختلال جهانی داشتند می‌توانستند براندازی را پدید آوردند. نکته مشخص این است که فعالیت‌هایشان شدت و ضعف دارد؛ مثلاً در ابعاد امنیتی و نظامی‌گری، اپوزیسیونی که بناست تاثیرگذار باشد یا مثلاً جاسوسی و غیرجاسوسی کند مجاهدین خلق است که در آلبانی تقریباً به یک پایگاه CIA تبدیل شده‌اند تا فقط کارهای الکترونیکی را انجام دهند./ اعتمادآنلاین
  

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر