کد خبر: 69926
A

عصبانیت خبرگزاری دانشجو و تسنیم از عکس روی جلد روزنامه اعتماد/ حضرتی آرزو داشت قوه قضاییه با آن برخورد کند تا مظلوم نمایی کند

دو خبرگزاری اصولگرا به عکس روی جلد روزنامه اعتماد واکنش نشان دادند.

عصبانیت خبرگزاری دانشجو و تسنیم از عکس روی جلد روزنامه اعتماد/ حضرتی آرزو داشت قوه قضاییه با آن برخورد کند تا مظلوم نمایی کند

به گزارش دیده بان ایران؛ به دنبال اختصاص یافتن عکس روی جلد روزنامه اعتماد به سیدمحمد خاتمی خبرگزاری دانشجو روز گذشته با واکنشی تند نسبت به این اقدام روزنامه اعتماد واکنش نشان داد که خبرگزاری تسنیم امروز آن مطلب را بازنشر کرده است. 

در این مطلب آمده:  روزنامه اعتماد در شماره امروز (روز گذشته) خود عکس بزرگی از سیدمحمد خاتمی را در کنار محمدرضا عارف در جلسه مجمع روحانیون مبارز منتشر کرده است. انتشار عکس خاتمی در صفحه اول اعتماد، در نگاه اول یک "خط شکنی" است، چرا که از سال ۹۳ دادستانی تهران با دستور قضایی رسانه‌ها را از انتشار تصاویر و سخنان او منع کرده است.

 
آیا روزنامه اعتماد که مدیرمسئول آن الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی (نهاد قانونگذاری) است، متوجه نشده که این کار دهن‌کجی به حکم قضایی و قانون است؟ قاعدتاً این حدّ از درک رسانه‌ای نزد حضرتی و همکاران او موجود است؛ بنابراین باید ریشه چنین کاری را در جایی دیگر یعنی در «بحران مقبولیت» جریان اصلاحات و شخص خاتمی جستجو کرد.
 
همین جلسه‌ای که اعتماد عکس آن را منتشر کرده، یکی از نشانه‌های آشکار بحران مقبولیت خاتمی و من‌تبع اوست. شش ماه مانده به انتخابات، عارف به‌عنوان دست راست و عمل‌کننده‌ی خاتمی در شرایط سختی قرار دارد، حتی کار از تمسخر عارف با تعابیری مانند «آقای سکوت» گذشته و طیف‌هایی از جریان اصلاحات مانند کرباسچی و کارگزاران بی‌تعارف یقه شخص خاتمی را گرفته‌اند که کجا قرار ما این بوده که تو رهبر اصلاحات باشی؟:
 
در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ همه گروه‌های چپ پای حمایت از روحانی آمدند، اما اکنون گروه‌های مختلف جریان چپ هم با نگاه فرصت‌طلبانه به قدرت و انگیزه افزایش سهم در انتخابات و هم از خاستگاه تنزه‌طلبی و مبرّا کردن خود از عاملان وضع نابسامان کنونی، از یکدیگر سبقت می‌گیرند تا مبادا در خلأ هاشمی، نقش تمام‌کنندگی و حرف آخر، در نبود آن‌ها شکل بگیرد.
 
در این بلبشوی اصلاحات و حامیان دولت، خاتمی جلسه مجمع روحانیون تشکیل داده و عارف را در صدر نشانده تا بلکه با دوپینگ عقبه سنتی جریان چپ، به این جسم نیمه‌جان نفَسی بدهد.
 
اما همه این‌ها در فاصله شش ماه تا انتخاباتی است که خود خاتمی هم می‌گوید: «دیگر خیلی سخت است که به مردم بگوییم بیایید رای بدهید. آیا فکر می‌کنید در دور آینده انتخابات به حرف من و شما مردم پای صندوق‌ها خواهند آمد؟» (دیدار اعضاء فراکسیون امید مجلس، ۱۶ اسفند ۹۷) در این شرایط، بهترین راه دررو برای جریانی که باید پاسخگوی این حجم از ناکارآمدی در دولت و مجلسی باشد که مدعی است محصول تَکرار اوست، تغییر موقعیت از «پاسخگو و متهم» به «مدعی و مظلوم» است. جریانی که اذعان دارد این بار خیمه‌شب بازی «تَکرار» ش. نخواهد گرفت، نیازمند آن است که در سناریوی ثابت دیو و دلبر و صنعت انتخاباتی هیولاسازی از رقیب، برای مظلومیت و مظلوم‌نمایی از خود، خلق موقعیت کند.
 
بر همین اساس است که معتقدم حضرتی و همکارانش، الابختکی عکس خاتمی را به صفحه اول روزنامه نیاورده‌اند؛ آن‌ها آرزو دارند که امروز قوه قضائیه به علت نقض قانون، با اعتماد برخورد کند تا فاز جدید مظلوم‌نمایی برای یک جریان ورشکسته و البته متهم سیاسی رقم بخورد، مجدداً یک دو قطبی کاذب شکل بگیرد و با این پیراهن عثمان، متهمان، مظلوم شوند.
 
من، اما اگر جای قوه قضائیه باشم، نه تنها با این جریده و مسئول آن برخورد نمی‌کنم، بلکه به آن‌ها برای آنکه اجازه غلبه عوارض حافظه کوتاه‌مدت و فراموش شدن باعثان و بانیان وضع موجود را نمی‌دهند، جایزه هم می‌دهم و در حکم، اینگونه انشا و موظفشان می‌کنم که تا روز انتخابات مجلس باید هر هفته چند نوبت، با بهانه یا بی‌بهانه عکس خاتمی و سایر مسببان وضع کنونی را در صفحه اول کار کنند و این جملات را نیز در دو گوشواره سمت چپ و راست بالای صفحه اول قرار دهند:
 
خاتمی، اسفند ۱۳۹۴ در آستانه انتخابات مجلس دهم: «با رأی دادن به هر دو فهرست، به تمامی افراد هر دو فهرست، تکرار می‌کنم به تمامی افراد هر دو فهرست گامی در جهت سربلندی کشور، تقویت امنیت و ثبات کشور و بهبود و اصلاح امور بردارند».
 
خاتمی، اردیبهشت ۱۳۹۶ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم: «تکرار رأی به روحانی عزیز، برای تقویت امید به آینده‌ی بهتر. با فضای مناسبی که فراهم آمده و حضور چشمگیر شما، دولت روحانی منسجم تر، کارآمدتر و همسوتر با رئیس جمهور و شعار‌های او و خواست‌های ملت تحقق خواهد یافت و با سرفرازی بیشتر به سوی آینده خواهیم رفت. به روحانی رأی می‌دهیم برای آزادی در اندیشه، منطق در گفتگو، قانون در عمل و استیفای حقوق شهروندی و پیاده شدن عدالت اجتماعی و اقتصادی در جامعه».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر