کد خبر: 69982
A

محمدجواد جمالی‌نوبندگانی: مقاومت اقتصادی را در پیش بگیریم ترامپ در دور دوم ریاست‌جمهوری اش مسالمت آمیز تر برخورد می کند

محمدجواد جمالی‌نوبندگانی، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: برخی عقیده دارند اگر اعمال فشارهای بیشتر در قبال ایران جواب ندهد، ترامپ در دور بعدی که دیگر به آرای مردمی نیاز ندارد، ممکن است گزینه نظامی را امتحان کند.

محمدجواد جمالی‌نوبندگانی: مقاومت اقتصادی را در پیش بگیریم ترامپ در دور دوم ریاست‌جمهوری اش مسالمت آمیز تر برخورد می کند

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدجواد جمالی نوبندگانی، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به 2 نظریه طرح‌‌شده درباره رویکرد احتمالی ترامپ در قبال ایران در دور دوم ریاست‌جمهوری‌اش، گفت: برخی معتقدند اگر فشارهای بیشتر بر ایران جواب ندهد، از آنجا که ترامپ دیگر به رای مردم نیاز ندارد، متوسل به گزینه نظامی می‌شود، اما گروه دوم می‌گویند در صورت تحمل ایران، ترامپ افراطی‌های اطراف خود را اخراج می‌کند و رویکرد مسالمت‌آمیزتری در قبال جمهوری اسلامی در پیش می‌گیرد.

 

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در پاسخ به این پرسش که «اگر ترامپ دوباره به عنوان رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا انتخاب شود، رویکردش در قبال جمهوری اسلامی چه خواهد بود»، توضیح داد: 2 نظریه در این‌باره وجود دارد، گروه اول بر این باورند که در دوره اول ریاست جمهوری ترامپ گزینه نظامی را علیه ایران اجرا نخواهد کرد، چراکه ممکن است منجر به شکست او و سبب واگذاری انتخابات شود، پس ریسک نمی‌کند.

 

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس اضافه کرد: از طرفی آنها بر این باورند که اگر اعمال فشارهای بیشتر در قبال ایران جواب ندهد، ترامپ در دور بعدی که دیگر به آرای مردمی نیاز ندارد، ممکن است گزینه نظامی را امتحان کند.

 

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته بسته به آن دارد که ایران چقدر بتواند مقاومت کند، اقتصادش را چطور سروسامان دهد، وحدت ملی در چه شرایطی باشد و امنیت ملی کشورمان در چه وضعیتی قرار بگیرد.

 

جمالی نوبندگانی همچنین با اشاره به نظریه دوم در این‌باره گفت: طرفداران نظریه دوم می‌گویند اگر فشار بی‌سابقه‌ای که ترامپ وارد می‌کند جواب ندهد، در صورت رای‌آوری دوباره‌اش، گروه افراطی اطرافش مثل پمپئو و بولتون را عوض می‌کند و رویکرد جدیدی در قبال ایران در پیش خواهد گرفت چراکه این راهکار امتحان شده و جواب نداده است.

 

جمالی نوبندگانی اضافه کرد: آمریکایی‌ها معمولاً در مسیری که حرکت می‌کنند اگر به نتیجه نرسند، مسیرشان را عوض می‌کنند و به دنبال راهکاری جدید خواهند رفت، چراکه واقع‌بینی در سیاست خارجی آمریکا دیده می‌شود.

 

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: بنابراین طرفداران نظریه دوم می‌گویند اگر وحدت ملی، مقاومت اقتصادی و قدرت منطقه‌ای ایران حفظ شود، ترامپ در دور دوم ریاست‌جمهوری خود احتمال دارد شیوه‌ای مسالمت‌آمیزتر در قبال جمهوری اسلامی ایران در پیش بگیرد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر