کد خبر: 70040
A
نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی:

2قطبی کردن جامعه در هر شرایطی به نفع و مصلحت نظام نیست/ حمایت از سپاه، حمایت از ارکان و شاکله کشور است

یحیی کمالی‌پور، نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، گفت: اگر یکدیگر را هدف قرار دهیم و دولت یا سپاه را بزنیم، چیزی برایمان باقی نمی‌ماند و دشمن هم همین را می‌خواهد. دشمن می‌خواهد در فضای چندقطبی شدن جامعه به اهدافش برسد، اما ما باید زرنگ باشیم و اجازه ندهیم این مسائل شکل بگیرد.

2قطبی کردن جامعه در هر شرایطی به نفع و مصلحت نظام نیست/ حمایت از سپاه، حمایت از ارکان و شاکله کشور است

به گزارش دیده بان ایران؛ یحیی کمالی‌پور، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد و نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، به رفع توقیف نفتکش گریس 1 اشاره کرد و گفت: نمی‌دانم صحبت‌هایی که درباره آزادسازی کشتی گریس 1 مطرح می‌شود چقدر صحت دارد. اما می‌گویند رنگ، نام و پرچم کشتی را تغییر داده بودند. چنین اتفاقاتی با مبارزه و مقاومت سازگاری ندارد.

 

او ادامه داد: شاید طرح این صحبت‌ها در فضای جامعه به دلیل تعارض عملکردی باشد که در کشور شاهد هستیم. از سویی می‌گوییم سپاه مقتدرانه پهپاد آمریکایی را زده و کشتی انگلیسی را توقیف کرده و از سوی دیگر برای آزادی کشتی رنگ و اسم آن را تغییر می‌دهیم. این موارد با هم نمی‌خواند.

 

حمایت از سپاه، حمایت از ارکان و شاکله کشور است

 

این نماینده مجلس گفت: اگر قرار است مبارزه کنیم، مبارزه باید همه‌جانبه باشد و تفاوتی هم میان سپاه و دولت وجود ندارد. این نظام، کشور، دولت و حاکمیت زیر پرچم اسلام و ولایت مطلقه فقیه حرکت می‌کند، بنابراین حمایت از سپاه، حمایت از ارکان و شاکله این کشور است.

 

کمالی‌پور با انتقاد از ایجاد اختلاف در کشور اضافه کرد: اگر یکدیگر را هدف قرار دهیم و دولت یا سپاه را بزنیم، چیزی برایمان باقی نمی‌ماند و دشمن هم همین را می‌خواهد. دشمن می‌خواهد در فضای چندقطبی شدن جامعه به اهدافش برسد، اما ما باید زرنگ باشیم و اجازه ندهیم این مسائل شکل بگیرد. از سوی دیگر دولت هم باید حواسش جمع باشد که وقتی در جنگ اقتصادی هستیم، سیاست ما در دفاع متناسب با شعارهایمان باشد. نمی‌توانیم بگوییم ما مقاومت می‌کنیم و از آن سو در پشت صحنه صلح کنیم.

 

او درباره ایجاد فضای 2قطبی در کشور توضیح داد: 2قطبی کردن جامعه در هر شرایطی به نفع و مصلحت نظام نیست. اما بستگی دارد که تعریف و تفسیر ما از 2قطبی شدن جامعه چه باشد. وقتی نظام تصمیم گرفته سپاه به عنوان ارتش انقلابی با دشمن برخورد کند، این تصمیم نظام است نه یک گروه خاص، بنابراین کسی حق ندارد این تصمیم را زیر سوال ببرد. دولت هم نمی‌تواند خلاف آن، کاری انجام دهد.

 

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پایان گفت: همچنین اگر دولت متناسب با مصلحت نظام تصمیمی گرفت، دیگران باید از تصمیم دولت تبعیت کنند و نباید مشکل ایجاد کنند./ اعتماد انلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر