کد خبر: 70153
A

سالک، نماینده اصفهان: از مونسان قول گرفته‌ام که فرهنگ غنی اسلام را دقیقا رعایت کند

نماینده اصفهان با اشاره به اینکه ۳۲ درصد برنامه‌های مونسان همسو با برنامه‌ها و سیاست‌های ابلاغی دولت و برنامه ششم و اسناد دیگر بوده است، گفت: از آقای مونسان قول گرفته‌ام که فرهنگ غنی اسلام را دقیقا رعایت کند که امیدوارم رای خوبی بیاورد.

سالک، نماینده اصفهان: از مونسان قول گرفته‌ام که فرهنگ غنی اسلام را دقیقا رعایت کند

به گزارش دیده بان ایران؛  احمد سالک نماینده اصفهان در مجلس که در موافقت با مونسان صحبت می‌کرد، گفت: آقای مونسان در دوره دو ساله‌اش در سازمان میراث فرهنگی مونسان حاشیه‌ها و رانت‌ها را کم کرد و در مقابل در این دو سال اشتغال‌زایی را افزایش داد که قابل توجه است.

سالک با اشاره به نظر مقام معظم رهبری پیرامون موضوع گردشگری گفت: ایشان چنین بیان کرده‌اند که «من تصورم این است که اگر مسئولان کشور بتوانند از همین مساله گردشگری به شکل درست با تبلیغات صحیح و با جهت‌گیری صحیح استفاده کنند درآمد آن کشور را از همه نهادهای دیگر بی‌نیاز می‌کند.»

نماینده موافق وزارت مونسان با اشاره به اینکه ماده ۱۰۰ برنامه ۵ ساله ششم به موضوع میراث فرهنگی اشاره دارد، گفت: فعالیت آقای مونسان در دو سال گذشته در سازمان میراث فرهنگی با یک مدیریت قوی و با طراحی و توجه به همین مبانی برنامه ششم بوده است.

سالک با اشاره به اینکه وزارت میراث فرهنگی در حقیقت کاربرد اقتصادی و همچنین کاربرد فرهنگی دارد که هر دو مقوله در برنامه‌های مونسان مورد توجه است، گفت: در این فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی آموزش به همه گردشگرانی است که به کشور ما وارد می‌شوند؛ چون گردشگران اغلب با یک ذهنیت خراب وارد ایران می‌شوند چراکه توسط استکبار جهانی ذهن‌شان نسبت به کشور ما تغییر کرده و این گردشگران وقتی از کشورمان می‌روند سفیران جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی در سراسر دنیا می‌شوند و از این طریق برنامه‌های انقلابی‌مان را در سطح جهان گسترش می‌دهند.

نماینده اصفهان ادامه داد: این وزارتخانه حافط میراث فرهنگی کهن ما و حافظ انقلاب است که آقای مونسان اهمیت خاصی برای این مسائل قائل است.

سالک با بیان اینکه در بخش اقتصادی درآمد حوزه گردشگری در کشورمان چند برابر فروش نفت خام است، گفت: از این بابت باید توجه کنیم که ۱۲۹ هزار و ۹۹ مورد اشتغال‌زایی و ۶۱۳ میلیارد ارزآوری داشتیم با وزن و حجم ۱۰۱ ۲۵۸ تن.

وی با تاکید بر اینکه گردشگری گنج پنهان و توسعه پایدار کشور است و باید به آن نگاه دقیقی داشت، گفت: ما جزو ده کشور توریستی جهان و پنجمین کشور تاریخی جهانیم که از ظرفیت خیلی بالایی برخورداریم.

سالک ادامه داد: در فناوری اطلاعات باید توجه کنیم در بین دستگاه‌های اجرایی کشور، سازمان میراث فرهنگی از رتبه ۵۴ سال ۹۶ به رتبه ۲۰ در سه ماهه ۹۸ رسیده است. از نمایندگان مخالفی که می‌گویند اتفاقی نیفتاده می‌خواهم به این آمار توجه کنند.

نماینده موافق وزارت مونسان سابقه تاریخی ایران را بیش از یک میلیون سال و مدنیت آن را ۱۱ هزار سال خواند و گفت: بیش از یک میلیون اثر میراثی در کشور وجود دارد که ۳۴ هزار موردشان در قالب آثار ملی و ۲۴ مورد به عنوان آثار جهانی ثبت شده است که اینها جای تقدیر دارد.

سالک با اشاره به اینکه بر اساس اقتصاد مقاومتی، حوزه میراث فرهنگی تبدیل به منبع درآمدی شده که قابل دقت است، گفت: حجم صادرات ما بالاست و اقتصاد مقاومتی بر اساس همین محور صادرات تنظیم شده است.

وی خاطرنشان کرد: معاونت نظارت مجلس، آماری را در اختیار همه نمایندگان قرار داد که طبق آن ۵۶ درصد از فعالیت‌های آقای مونسان در سازمان میراث فرهنگی با برنامه‌ای که مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی داشته‌اند، تطبیق داشته است. چگونه است که برخی می‌گویند برنامه‌ای در سازمان میراث فرهنگی نیست؟ این نسخه تحقیق شده مرکز نظارت است.

نماینده اصفهان با اشاره به اینکه ۳۲ درصد برنامه‌های مونسان همسو با برنامه‌ها و سیاست‌های ابلاغی دولت و برنامه ششم و اسناد دیگر بوده است، در پایان صحبت‌هایش از همه نمایندگان خواست برای داشتن یک وزارتخانه قوی به مونسان رای دهند و گفت: من از آقای مونسان هم قول گرفته‌ام که فرهنگ غنی اسلام را دقیقا رعایت کند که امیدوارم رای خوبی بیاورد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر