کد خبر: 70171
A
کنعانی‌مقدم، فعال سایسی اصولگرا:

تلاش‌های باهنر و حداد برای رهبری اصولگرایان نتیجه نمی‌دهد/ اینکه می گویند اصولگرایان در مشارکت حداقلی شانس توفیق دارند درست نیست

حسین کنعانی‌مقدم گفت‌: آقایان حداد و باهنر می‌توانند امور مربوط به هماهنگی و لابی‌گری‌های لازم را انجام دهند. البته سیاسیون همیشه خود را محور عالم به شمار می‌آورند که باید بدانند این مساله دیگر در هیچ‌‌کجا و نزد هیچ‌کس خریداری ندارد.

تلاش‌های باهنر و حداد برای رهبری اصولگرایان نتیجه نمی‌دهد/ اینکه می گویند اصولگرایان در مشارکت حداقلی شانس توفیق دارند درست نیست

به گزارش دیده بان ایران؛  دبیرکل حزب سبز با اشاره به فعالیت‌های انتخاباتی جریان اصولگرایی «رسیدن به اتحاد سیاسی» را مهم‌ترین هدف جبهه‌ اصولگرایی معرفی کرد.

 

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این رابطه گفت: هدف اصلی شورای‌ وحدت‌ اصولگرایان این است تا مقدمات همنشینی سلیقه‌های مختلف را فراهم کند. البته اراده اصلی این است که بتوانیم اتحادی سیاسی را محقق کنیم چراکه معتقدیم ائتلاف‌های انتخاباتی ناپایدارند و در واقع فاقد دستاورد مهم و موثری هستند. همچنین لازم می‌دانم اشاره کنم که فعالیت‌های شورای‌ وحدت بر مبنا و پایه سازمانی است و به‌ همین دلیل فرماندهی فرد یا افراد منتفی است.

 

فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به اینکه «چهره‌هایی چون حدادعادل و محمدرضا باهنر در تلاش برای نقش‌آفرینی در قالب لیدر اصولگرایان هستند» گفت:‌ اینکه این 2 چهره یا چهره‌های دیگر دنبال رهبری و ایفای نقش هدایتگری باشند خصلتی است که در ذات انسان وجود دارد و شاید بتوان گفت این نوع تلاش رویکردی غیرمنطقی اما طبق عرف است. نکته اما این است که رهبری فرد با آنچه در ذهن اصولگرایان می‌گذرد در تضاد است و به‌ همین دلیل تلاش‌های باهنر و حدادعادل برای رهبری اصولگرایان نتیجه نمی‌دهد و معلوم است که جریان اصولگرایان این 2 نفر را به‌ عنوان رهبر فعالیت‌ها نمی‌پذیرند. در واقع آقایان حداد و باهنر می‌توانند امور مربوط  به هماهنگی و لابی‌گری‌های لازم را انجام دهند. البته سیاسیون همیشه خود را محور عالم به شمار می‌آورند که باید بدانند این مساله دیگر در هیچ‌‌کجا و نزد هیچ‌کس خریداری ندارد.

 

«اصولگرایان دکترین انتخاباتی خود را بر اساس کدام یک از  نیازها و مطالبات جامعه تبیین می‌کنند؟» کنعانی‌مقدم در پاسخ به این پرسش گفت: خودِ ما در حزب سبز بر 2 نکته مهم تمرکز کرده‌ایم. اینکه به‌ مطالبه‌های معیشتی مردم، که اتفاقاً موضوع بسیار مهمی است، توجه کنیم و همه سعی‌مان این باشد که مردم دغدغه تهیه اقلام لازم را نداشته باشند. لازمه رسیدن به این مهم هم «فعالیت بر اساس برنامه» است. دومین نکته مقاومت و ایستادگی برابر تهدیدهای استکبار است، چون هر تسلیمی با هر بهانه‌ای را در شأن نظام نمی‌دانیم.

 

او ادامه داد: اگر اصولگرایان بتوانند در درون جریان اصولگرایی انسجام و همنشینی همه سلیقه‌ها را به هدفی محقق تبدیل کنند و در گام بعد برنامه‌های کارشناسی‌شده‌ای را برای کاهش مشکلات و از میان برداشتن مانع‌ها در ترتیب دهند، در انتخابات هشتم اسفند حتماً مورد اقبال آحاد مردم قرار خواهند گرفت و در نتیجه فرصت تاثیرگذاری در امور کشور را به‌ دست خواهند آورد.

 

حسین کنعانی‌مقدم صحبت‌هایش را این‌طور به پایان رساند: این ذهنیت را که «اصولگرایان در مشارکت حداقلی شانس توفیق دارند» اصلاً و ابداً قبول نداریم و بنا بر توصیه مقام‌ معظم‌ رهبری در هر حالتی و تحت‌ هر شرایطی خواستار مشارکت حداکثری هستیم./ اعتمادآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر