کد خبر: 70238
A
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه:

برجام با گام سوم احیا می‌شود/ گام سوم بر نتیجه انتخابات آمریکا اثرگذار است/ / درست عمل کنیم از همه قابلیت‌های قبل و بعد برجام برخورداریم

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: جمهوری اسلامی باید گام سوم کاهش تعهدات برجامی را قوی بردارد. در این مقطع زمانی گرفتن امتیاز از اروپا و آمریکا امکان‌پذیر است، در غیر این صورت ترامپ از گام چهارم بهره‌برداری انتخاباتی خواهد کرد.

برجام با گام سوم احیا می‌شود/ گام سوم بر نتیجه انتخابات آمریکا اثرگذار است/ / درست عمل کنیم از همه قابلیت‌های قبل و بعد برجام برخورداریم

به گزارش دیده بان ایران؛ حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، به گام سوم ایران در کاهش تعهدات برجامی اشاره کرد و گفت: گام سوم ایران به منظور کاهش تعهدات برجامی در یکی از مقاطع حساس قرار دارد و جمهوری اسلامی در این مقطع می‌تواند روی آن حساب کند.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: از آنجا که گام چهارم با انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا همزمان است عملاً اثرش انتخاباتی می‌شود، در حالی که شرایط گام سوم مناسب‌تر است و می‌تواند بر اقدامات آتی ترامپ اثر جدی‌ای بگذارد.

 

او گفت: حتی گام سوم برجامی ما می‌تواند بر انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا اثرگذار باشد و نتیجه آن را تحت تاثیر قرار دهد.

 

فلاحت‌پیشه توضیح داد: ما از همه قابلیت‌های قبل و بعد از برجام برخورداریم و باید گام سوم را به گونه‌ای برداریم که منجر به احیای تمام توانایی‌های هسته‌ای پیش از برجام شود.

 

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بخش دیگر در قالب NPT قابل توجیه است و بخش دیگر آن مربوط به رفتار اخیر آمریکا خصوصاً تحریم‌های هسته‌ای می‌‌شود که عملاً صنعت هسته‌ای ایران را منع کرده است.

 

او سپس ادامه داد: برجام سه پایه دارد: یکی لغو تحریم‌ها، دیگری شناختن حق هسته‌ای ایران و سومین حق اقدامات ایران برای اعتمادسازی. متاسفانه فقط سومین پایه که مربوط به جمهوری اسلامی است قوی برداشته شده است.

 

این نماینده دوره دهم مجلس اضافه کرد: تحریم‌های آمریکا و همچنین تحریم‌های هسته‌ای 2 پایه اصلی این توافق بودند که زیر سوال رفتند. از نظر حقوقی ایران حق دارد که قبل و بعد از برجام از این امکان برخوردار شود.

 

فلاحت‌پیشه صحبت‌های خود را این‌گونه به پایان رساند: ایران باید گام سوم کاهش تعهدات برجامی را قوی بردارد تا برجام را احیا کند. در این صورت جمهوری اسلامی بهتر می‌تواند از اروپا و آمریکا امتیاز بگیرد./ اعتماد آنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر