کد خبر: 7026
A
ایمانی در گفت و گو با دیده بان ایران:

قالیباف تنها اصولگرایی است که توانایی رقابت با روحانی را دارد/ اصولگرایان انتخابات ۹۶ را قربانی انتخابات ۱۴۰۰ نمی‌کنند

با اشاره به احتمال اجماع اصولگرایان روی قالیباف برای کاندیداتوری در انتخابات 96، اظهار داشت: اصولگرایان برای رقابت با اصلاح طلبان و اعتدال گرایان در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم نیاز به یک کاندیدای قدرتمند دارند که قالیباف شهردار فعلی تهران، در این زمینه، شرایط و ویژگی‌های مورد نظر اصولگرایان را دارا می باشد.

قالیباف تنها اصولگرایی است که توانایی رقابت با روحانی را دارد/ اصولگرایان انتخابات ۹۶ را قربانی انتخابات ۱۴۰۰ نمی‌کنند

ناصر ایمانی تحلیلگر اصولگرا در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران با اشاره به احتمال اجماع اصولگرایان روی قالیباف برای کاندیداتوری در انتخابات 96، اظهار داشت: اصولگرایان برای رقابت با اصلاح طلبان و اعتدال گرایان در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم نیاز به یک کاندیدای قدرتمند دارند که قالیباف شهردار فعلی تهران، در این زمینه، شرایط و ویژگی‌های مورد نظر اصولگرایان را دارا می باشد.

ایمانی امکان رونمایی از کاندیداهای دیگر را در جریان اصولگرایی مردود ندانست اما تاکید کرد: در جریان اصولگرایی، توانایی و قابلیت قالیباف برای رقابت با روحانی بیش از سایر شخصیت‌ها و افراد منتسب به این جریان می‌باشد. 

وی تصریح کرد: اگر چه عرف سیاسی در جامعه ما اقتضاء می‌کند که رئیس‌جمهور یک دوره ای نباشد، اما به نظر می رسد اصولگرایان برای شکستن این عرف به شهردار تهران، امید بسته‌اند.  

ایمانی ضمن رد این تحلیل که اصولگرایان با تمرکز بر انتخابات 1400، صرفا با هدف رای‌شکنی کاندیدای رقیب، پا به عرصه انتخابات 96 می‌گذارند، بیان داشت: قطعا اصولگرایان اگر شرایط پیروزی در انتخابات پیش رو را مهیا بدانند، این انتخابات را قربانی انتخابات 5 سال دیگر که شاید ساختار و اقتضائات سیاسی متفاوتی در کشور حاکم باشد، نمی‌کنند.

این تحلیگر اصولگرا با بیان اینکه پایگاه اجتماعی روحانی تنزل یافته است، اظهار داشت: آنچه اصولگرایان را برای اعلام کاندیدا و اجماع انتخاباتی در سال 96 به طمع انداخته است، پایگاه اجتماعی تنزل یافته رئیس جمهور فعلی است.

وی در ادامه به استراتژی انتخاباتی اصلاح طلبان هم گریزی زد و بیان داشت: عقل سیاسی حکم می کند که اصلاح طلبان در کنار آقای روحانی، یک آلترناتیو هم داشته باشند تا در صورت مطلوب نبودن سبد رای وی، این کاندیدا را معرفی کنند.

ایمانی البته این را هم گفت که، در شرایط طبیعی، بهترین گزینه انتخاباتی برای اصلاح طلبان، آقای روحانی خواهد بود.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که احتمال حمایت اصولگرایان از روحانی در انتخابات پیش رو با توجه به جمیع شرایط و اقتضائات سیاسی، چه میزان است؟ خاطرنشان کرد: شاید بخشی از بدنه جریان اصولگرایی به صورت انفرادی به دلایلی همچون تداول و عرف سیاسی و یا شان و جایگاه روحانیت، در انتخابات پیش‌رو از رئیس جمهور فعلی حمایت کنند اما قطعا این امر به صورت سازمان یافته نخواهد بود و اگر اصولگرایان به سازوکار اجماع برسند بی تردید گزینه اجماعی آن ها آقای روحانی نخواهد بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر