کد خبر: 70288
A
وزیر کشور:

مرز خسروی فردا بازگشایی می‌شود

وزیر کشور گفت: امنیت در همه مرز‌ها برقرار است و زائران از فردا می‌توانند از مرز خسروی وارد خاک عراق شوند.

مرز خسروی فردا بازگشایی می‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛  چند سالی است که بازگشایی مرز خسروی برای تردد زوار اربعین حسینی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

 

وزیر کشور 26 مردادماه امسال در دیدار با همتای عراقی خود، خبر از بازگشایی مرزخسروی دادو به دنبال آن بازوند، استاندار کرمانشاه اعلام کرد: آئین بازگشایی مرزخسروی  با حضور وزیر کشور شهریورماه انجام می‌شود.

 

مرز خسروی در 20 کیلومتری شهرستان قصرشیرین و نزدیک‌ترین مرز کشور به کربلای معلی است هر چند سال‌ها قبل بخش مهمی از زیرساخت‌ها در این شهرستان ایجاد شده، اما امسال پیگیری برای خدمات‌رسانی مطلوب به زائران بیشتر شده، آنگونه که تاتار فرماندار قصرشیرین می‌گوید: تمامی زیر ساخت‌ها از جاده‌ها گرفته تا فیبر نوری و جایگاه مختلف برای زائران آماده است.

 

بنا به گفته وزیر کشور، هم‎اکنون مرز‌های مهران و شلمچه باز است و تردد زائران در آن‌ها ادامه دارد.

 

عبدالرضا رحمانی‎فضلی با بیان اینکه امنیت در همه مرز‌ها برقرار است، تصریح کرد: زائران از فردا (جمعه، 15 شهریورماه) می‎توانند از مرز خسروی وارد خاک عراق شوند.

 

وی اضافه کرد: با توجه به تجربه سال‎های گذشته همه تدابیر اندیشیده شده که لغو روادید، پشتیبانی کنسولی، ارائه خدمات و بازگشایی مرز‌ها از آن جمله است.

 

زوار اربعین امسال از چهار مرز زمینی در چزابه، شلمچه، مهران و خسروی راهی عتبات عالیات می‌شوند، طبق پیش‌بینی مسؤولان، یک میلیون و 200 هزار زائر از اقصی نقاط ایران اسلامی از طریق مرز خسروی استان کرمانشاه راهی کربلا می‌شوند.

 

منبع: فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر