کد خبر: 70424
A

بادامچیان: از گام سوم دولت در کاهش تعهدات برجامی حمایت می‌کنیم

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: حزب مؤتلفه اسلامی از گام سوم دولت در کاهش تعهدات برجامی حمایت می‌کند و این اقدام را در ادامه پایبندی ایران به تعهداتش در برجام بر اساس بند ۳۴ و ماده ۲۶ برجام می‌داند.

بادامچیان: از گام سوم دولت در کاهش تعهدات برجامی حمایت می‌کنیم

به گزارش دیده بان ایران؛ اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه در پایان نشست دبیران حزب، گفت: حزب مؤتلفه اسلامی از گام سوم دولت در کاهش تعهدات برجامی حمایت می‌کند و این اقدام را در ادامه پایبندی ایران به تعهداتش در برجام بر اساس بند ۳۴ و ماده ۲۶ برجام می‌داند؛ زیرا با عدم اجرای تعهدات برجام توسط اروپا و خروج آمریکا از آن، این حق ایران است که حقوق حقه خود در دانش هسته‌ای صلح آمیز خویش را حفظ کند. ملت و احزاب دیگر نیز در این اقدام، پشتیبان دولت هستند.

وی درباره پیشنهادهای مکرون اظهار کرد: رئیس‌جمهور فرانسه باید همراه سایر دولت‌های اروپایی به تعهدات خود در برجام عمل کند نه اینکه با پیشنهادهای جزیی، امتیازخواهی هم داشته باشد. مکرون باید از آمریکا و ترامپ مطالبه‌گری کند تا به تعهداتی که در مذاکرات ۱+۵ دارد عمل نماید. از نظر ما مکرون باید منافع فرانسه را مدیریت کند نه اینکه در تبعیت از بازی های سیاسی ترامپ، منافع ملت فرانسه را زیر پای منافع ترامپ بگذارد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی تأکید کرد: بازار ۴۰۰ میلیارد دلاری اوراسیا و کشورهای بزرگی چون هند و چین و روسیه با بیش از سه میلیارد جمعیت، زمینه مناسبی برای جایگزینی اروپا و غرب هستند و اقتصاد مقاومتی با تکیه بر ملت و سرمایه های عظیم داخلی برای رفع مشکلات اقتصادی کاملاً کافی است و تنها تغییر سیاست‌های دولت، عزم و اراده جدی لازم دارد.

بادامچیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر، گفت: بزرگترین دغدغه مردم، حجاب و عفاف است. خوشبختانه هفته گذشته در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی نسخه جامع حجاب و عفاف که در پنج فصل تهیه شده، بحث و بررسی شد و به تصویب رسیده است. ۳۴ نهاد کشور مسئولیت های کلیدی برای اجرای این سند پیدا کرده اند. آنها در برابر مردم، مسئول هستند و باید درمورد وضعیت ناهنجار حجاب در جامعه پاسخگو باشند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی تلاش‌های قوه قضائیه برای برخورد با فساد را ستود و اظهار کرد: برخورد دستگاه قضا با فساد، موجی از امیدواری را در مردم پدید آورده است.

وی از ریاست قوه قضائیه خواست علاوه بر مجرمان و مفسدان، آنها که زمینه‌ساز این اختلاس ها و فسادها هستند را نیز تحت پیگرد قضایی قرار دهند تا ریشه فسادهای مالی و تخلفات، خشکیده شود.

بادامچیان با اشاره به جلسه سران قوا اظهار امیدواری کرد که دولت در همراهی با قوه قضائیه، کمک کند تا عوامل پشت پرده فسادها دستگیر و به مجازات برسند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در رابطه با تحولات منطقه گفت: صهیونیست‌ها هنوز در نگرانی و هراس از عملیات انتقامی حزب‌الله هستند. در چنین شرایطی نباید برخی از جمله آقای سعد حریری سخنانی بگویند که موجب آسایش خاطر اسرائیل و ضد استقلال لبنان گردد و زمینه را برای تجاوزات آینده رژیم اشغالگر قدس مساعد سازد. ملت لبنان ارزش و عظمت دفاع جانانه مقاومت حزب الله را به خوبی می شناسد و از آن حمایت می‌کند.

بادامچیان با اشاره به ایام تاسوعا و عاشورا، درس آموزی از مکتب امام حسین(ع) را برای همه ملت ها و آزادی خواهان جهان، چراغ پرنور هدایت به سوی استقلال و عزت و آزادگی دانست و از حضور گسترده در مراسم عزاداری‌ها تقدیر کرد.

وی عظمت حضور بانوان در مراسم شیرخوارگان حسینی را نمایشگر خواست بانوان کشور در حاکمیت فرهنگ ارزشگرای حسینی و زینبی دانست که همه مسئولان باید باتوجه به این روحیه و خواست ملی، سیاستگزاری داشته باشند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر