کد خبر: 70476
A

پروانه مافی: در صدور احکام باید زمان‌سنجی در نظر گرفته شود

یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به اینکه احکام اخیر در خصوص فعالان کارگری اعتراض همه گروه‌های جامعه را به دنبال داشت، گفت: احکام قضایی در شرایط کنونی از حساسیت ویژه‌ای برخوردار بوده و اگر احکام بر اساس حق نباشد و یا نادرست باشد می‌تواند جامعه را متزلزل کند. بنده خوشحالم که آقای رئیسی به موقع به این موضوع ورود کردند.

پروانه مافی: در صدور احکام باید زمان‌سنجی در نظر گرفته شود

به گزارش دیده بان ایران؛  یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به اینکه احکام اخیر در خصوص فعالان کارگری اعتراض همه گروه‌های جامعه را به دنبال داشت، گفت: احکام قضایی در شرایط کنونی از حساسیت ویژه‌ای برخوردار بوده و اگر احکام بر اساس حق نباشد و یا نادرست باشد می‌تواند جامعه را متزلزل کند. بنده خوشحالم که آقای رئیسی به موقع به این موضوع ورود کردند.

پروانه مافی با اشاره به ضرورت لحاظ کردن شرایط حساس کنونی کشور در قضاوت قضات، بیان کرد: نقش قاضی در شرایط حساس کنونی جامعه بسیار مهم است؛ اینکه رویکرد قضات با در نظر گرفتن مسائل جامعه و رای صادره از آن ها باتوجه به شرایط اجتماعی باشد، بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه اظهار کرد: رای‌هایی که از سوی قضات صادر می‌شود باید از منظر عدالت دقیق و همه جانبه باشد، از سوی دیگر در شرایط کنونی توجه به مسائل اجتماعی و سیاسی جامعه نیز باید در عملکرد قضات جایگاه ویژه ای داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: احکام اخیر در خصوص فعالان کارگران اعتراض همه گروه های جامعه را به دنبال داشت و همه جناح‌های سیاسی و هر انسان دلسوزی با هر گروه  فکری نسبت به این حکم اعتراض داشت.

وی در ادامه با اشاره به ورود به موقع رئیس قوه قضاییه به احکام صادره در خصوص کارگران، بیان کرد: خوشبختانه رئیس دستگاه قضا به موقع به این موضوع وارد شدند و در خصوص آراء صادره دستور دادند به سرعت و تحت نظارت رییس کل دادگستری تهران تجدیدنظر و رسیدگی منصفانه صورت گیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: احکام قضایی در شرایط کنونی از حساسیت ویژه‌ای برخوردار بوده واگر احکام بر اساس حق نباشد و یا نادرست باشد می‌تواند جامعه را متزلزل کند. بنده خوشحالم که آقای رئیسی به موقع به این موضوع ورود کردند و توانستند هدفی را که دشمنان در سر داشتند و به دنبال برهم زدن جامعه بودند را خنثی کنند. از سوی دیگر باید از ستم دیدگان عذرخواهی شود.

وی در پایان گفت: ان شاءالله در سایر بخش‌هایی که احکام قضایی صادر می‌شود، دقت و عدالت و زمان‌سنجی نیز در نظر گرفته شود./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر