کد خبر: 70502
A

عضو فراکسیون امید مجلس: شرایط کنونی کشور از شرایط دوران دفاع مقدس بدتر و سخت‌تر نیست

علی بختیار، نماینده مجلس، گفت: عملکرد دولت طی چند ماه اخیر در زمینه تولید داخل، استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان، استفاده از توان داخلی و ظرفیت‌های داخلی خوب بود. عملکرد دولت در سال اخیر قابل‌ قبول است، اما در سال 97 اقدامات دولت موجب برهم‌ریختگی اقتصادی کشور، سه برابر شدن نرخ ارز و کوچک‌تر شدن سفره مردم شد.

عضو فراکسیون امید مجلس: شرایط کنونی کشور از شرایط دوران دفاع مقدس بدتر و سخت‌تر نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ علی بختیار، نماینده گلپایگان و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،  گفت شرایط کنونی کشور سخت‌تر از زمان جنگ نیست و توضیح داد: کشور را در سخت‌ترین شرایط هم می‌توان اداره کرد. در زمان جنگ که شاهد سخت‌ترین شرایط بودیم کشور را اداره کردیم. شرایط کنونی کشور از شرایط دوران دفاع مقدس بدتر و سخت‌تر نیست و حتماً می‌توان کشور را اداره کرد.

 

او ادامه داد: اما برای ایجاد شرایط مطلوب‌تر و بهبود شرایط کشور باید همه وزارتخانه‌ها و بخش‌های دولت و مجلس کار کنند. بسیار مطلوب است اگر بتوانیم کار را به شکلی پیش ببریم که سرمایه‌گذاری در داخل کشور، واردات و صادرات، کارهای بانکی و فروش نفت و انواع و اقسام کارهای بازرگانی و تجاری با دنیا راحت انجام شود.

 

این نماینده مجلس گفت: مشکل ما طی سال‌های اخیر این است که فکر می‌کردیم دیپلماسی و مذاکره در مقابل استفاده از ظرفیت‌های داخلی است. ما باید هم‌ ظرفیت‌های داخلی را تقویت کنیم و هم مذاکره و گفت‌وگو را انجام دهیم.

 

بختیار با انتقاد از سیاست اتخاذشده در کشور گفت: اگر گفت‌وگو و برجام را امضا کردیم نباید به سمت واردات برویم. اگر ما مناقشات بین‌المللی را حل می‌کنیم برای این نیست که به تولیدات داخلی و ساخت داخل آسیب بزنیم. در دوره‌ای ما کلاً می‌گوییم به ساخت داخل می‌پردازیم و کاری به مذاکره و گفت‌وگو نداریم. در حالی‌ که یک بال ما دیپلماسی و مذاکره است و یک بال هم استفاده از ظرفیت‌ها و توان داخلی. سرمایه بزرگ نیروی انسانی را در داخل کشور داریم و با این سرمایه می‌توانیم مسائل دانش و فناوری را حل کنیم.

 

بختیار در پایان به ارزیابی عملکرد دولت پرداخت: عملکرد دولت طی چند ماه اخیر در زمینه ساخت داخل، استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان، استفاده از توان داخلی و ظرفیت‌های داخلی خوب بود. عملکرد دولت در سال اخیر قابل‌ قبول است، اما در سال 97 اقدامات دولت موجب برهم‌ریختگی اقتصادی کشور، سه برابر شدن نرخ ارز و کوچک‌تر شدن سفره مردم شد. در واقع عملکرد دولت در سال 97 بسیار نامطلوب بود، اما در سال 98 اقدامات دولت در راستای بهبود اوضاع کشور بود./ اعتمادآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر