کد خبر: 7052
A

دریادار سیاری: نیروی دریایی ارتش، توان ساخت تمام تجهیزات لازم را با فن آوری بالا دارد

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه نیروی دریایی راهبردی ارتش هیچ گونه طرح خرید تجهیزات از دیگر کشورها را ندارد گفت: این نیرو با اجرایی کردن شعار' ما می توانیم 'و تکیه بربنیه عملی جوانان ایرانی، توان ساخت تمام تجهیزات لازم را با فن آوری بالا دارد.

دریادار سیاری: نیروی دریایی ارتش، توان ساخت تمام تجهیزات لازم را با فن آوری بالا دارد

به گزارش باشگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دریادار حبیب الله سیاری روز پنجشنبه در مراسم تجدید میثاق فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با آرمان های امام راحل(ره) با اشاره به همت، نشاط، شجاعت، ولایتمداری و انقلابی بودن کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش، افزود: امروز نیروی دریایی در آموزش نیروی انسانی با استاندارهای روز جهان خودکفاست و نیازی به مستشاران خارجی ندارد.
وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش توان دفاعی و بازدارنگی بالایی دارد خاطر نشان کرد: این نیرو به برکت خون شهدا و پیروی از رهنمودهای سازنده رهبر معظم انقلاب در ساخت، تجهیز و نگه داری امکانات، در عرصه رزمایش در آب های آزاد به ویژه اقیانوس هند به اقتداری که زیبنده ملت ایران است رسیده است.
سیاری ادامه داد: نیروی دریایی راهبردی ارتش ایران با پیروی کردن از شعار 'راه ما راه حسین(ع) است' و ادامه دادن مسیر پر افتخار شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و پیشکسوتان به سوی ساخت نیروی مقتدر و توانایی در دریا می رود که در شان ملت بزرگ ایران باشد.
وی در ادامه با اشاره به عملیات مروارید در 7 آذر سال 59 یعنی 67 روز بعد از آغاز دفاع مقدس عنوان کرد: دلاورمردان نیروی دریایی در حالیکه کشورعراق حضور دریایی و عملیات آفندی جمهوری اسلامی را تصور نمی کرد و کشور با اخراج تمام مستشارهای نظامی نیروی دریایی مواجه بود، با مدیریت جهادی و با اتکا به رهنمودهای امام راحل عملیات مروارید را ظرف مدت یک ماه انجام داده و نیروی دریایی عراق را از کار انداختند.
سیاری با بیان اینکه امام خمینی(ره) پس از پیروزی عملیات مروارید 7 آذر را به نام نیروی دریایی نام گذاری کرد افزود: عملیات مروارید علاوه بر شکست کامل نیروی دریای ارتش عراق موجب قطع صادرات و واردات تمام اقلام به ویژه نفت عراق شد و سلطه ایران در خلیج فارس را به کشورهای منطقه و فرا منطقه دیکته کرد.
وی در خصوص اقتدار و پیروزی نیروی های دریای ارتش ایران در طول هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: نیروی های دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب و روحیه انقلابی، حضور جوانان انقلابی در آن برهه زمانی در این نیرو و رهنمودهای سازنده و معنوی امام راحل توانستند در مقابل دشمنان به خوبی از مرزهای آبی کشور دفاع کنند.
مراسم تجدید میثاق فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی ارتش با آرمان های امام راحل(ره) روز پنجشنبه با حضوردریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی رهبردی ارتش، خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و کارکنان این نیرو در حرم امام خمینی(ره) برگزار شد.
شرکت کنندگان در این مراسم باشکوه با نثار تاج گل و قرائت فاتحه ضمن ادای احترام به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان های والای امام راحل، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تجدید میثاق کردند.
7 آذر سالروز آغاز عملیات مروارید در جنگ ایران و عراق(1359)، که منجر به فلج گشتن نیروی دریایی عراق و منهدم سازی کامل دو پایانه عظیم نفتی البکر و الامیه، واقع در اروندرود شد روز نیروی دریایی نام گرفته است.
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه - انتشاردهنده:فاطمه نوری جهانگرد 
تهرام/3218//1042

 

 

 

منبع: ایرنا

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر