کد خبر: 70572
A

هادی غفاری: خالی شدن مساجد تقصیر تندروهاست

هادی‌ غفاری، عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام، گفت‌: در شرایط فعلی مساجد و بعضی از تریبون‌ها در انحصار یک جناح مشخص است .

هادی غفاری: خالی شدن مساجد تقصیر تندروهاست

به گزارش دیده بان ایران؛ هادی‌ غفاری گفت‌: در شرایط فعلی مساجد و بعضی از تریبون‌ها در انحصار یک جناح مشخص است تا این ذهنیت پدید آید که سیستم طرف یک گروه مشخص را می‌گیرد.

 

این عضو شورای مرکزی مجمع «نیروهای خط امام» با اشاره به سیاسی‌کاری برخی از روحانیون گفت: اتفاق بد این است که برخی به خودشان اجازه می‌دهند هر آنچه را که از ذهن‌شان می‌گذرد به زبان بیاورند که باید گفت این اصلاً زیبنده کشوری اسلامی نیست. این اشخاصی که به خودشان اجازه می‌دهند از یک تریبون مقدس برای خراب کردن دیگری استفاده کنند، پشت‌شان به برخی از نهادهای قدرت گرم است و دنبال پول و قدرت و... هستند.

 

هادی غفاری در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین توضیح داد: این‌گونه رفتارها که آشکارا اخلاق را ندید می‌گیرند و به راحتی توهین می‌کنند و تهمت می‌زنند باعث می‌شود مردم به دین بی‌باور شوند که در چنین شرایطی اخلاق اسلامی و انسانی در جامعه روز‌به‌روز کمرنگ‌تر می‌شود که غیر از این هم توقع نمی‌رود. وقتی مردم می‌بینند روحانیون هر حرفی را می‌زنند، معلوم است باورشان از دین و نگاه‌شان به دین تغییر می‌کند. چرا که روحانیت باید الگوی مردم باشد و راه و راهکار را نشان بدهد نه اینکه خودش سردمدار توهین و تهمت باشد و هرچه دلش می‌خواهد در منبر مساجد به زبان بیاورد.

 

رئیس موسسهه الهادی همچنین ادامه داد: به خاطر همین حرف‌هاست که مسجدها روزبه‌روز خلوت‌تر می‌شوند و مردم برای رفتن به مسجد رغبت‌شان کم شده است. وقتی کسی بالای منبر حرف سیاسی می‌زند و درصدد تصفیه‌حساب برمی‌آید، طبیعی است که گروهی به این طرف و گروهی به‌‌ آن طرف بی‌باور می‌شوند و این بی‌باوری به کل جامعه تسری پیدا می‌کند.

 

هادی‌ غفاری در پایان صحبت‌هایش گفت: در شرایط فعلی مساجد و بعضی از تریبون‌ها در انحصار یک جناح مشخص است تا این  ذهنیت پدید بیاید که سیستم طرف یک گروه مشخص را می‌گیرد. چنین ذهنیتی خسارت‌های زیادی به جامعه تحمیل می‌کند./ اعتمادانلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر