کد خبر: 7059
A

دبیر ستاد انتخابات کشور: تعرفه های جدید انتخابات ۱۴ مشخصه امنیتی دارند

علی پورعلی مطلق گفت: با هماهنگی شورای نگهبان تعرفه های انتخابات سال 1396 با 14 کد امنیتی تهیه شده که در دوره های گذشته کمتر مورد استفاده قرار می گرفت.

دبیر ستاد انتخابات کشور: تعرفه های جدید انتخابات ۱۴ مشخصه امنیتی دارند

علی پورعلی مطلق روز پنجشنبه درحاشیه همایش منطقه ای و آموزشی کارگزاران اجرایی انتخابات در مشهد گفت: از دیگر ویژگیهای امنیتی انتخابات آینده اختصاص کد خاص به تعرفه هر استان و نیز کدگذاری تعرفه ها از نظر تعداد اسامی نامزدها است. 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، وی همچنین گفت: برگزاری همایش آموزشی کارگزاران اجرایی انتخابات در چارچوب آئین نامه ها و دستورالعملهای اجرایی انتخابات برای هزار و 704 فرماندار، بخشدار و اعضاء مرتبط در خراسان رضوی نیز از دیگر ویژگیهای اجرایی این دوره از انتخابات به شمار می رود. 
دبیر ستاد انتخابات کشور افزود: طی این همایش معاونان وزیر کشور و دیگر مسئولان مرتبط با مباحث انتخابات دیدگاهها و توصیه هایی را مطرح می کنند تا با توجه به اهداف همه دست اندرکاران انتخابات بتوانند به آئین نامه های قانونی و اجرایی تسلط یافته از حقوق انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان به خوبی دفاع و صیانت شود. 
او ادامه داد: همچنین ارزیابیها نشان می دهد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از موفقترین انتخابات در ایران از نظر آمار بالای مشارکت مردم و کمترین ابطال آراء بوده که نشاندهنده تاثیر همین دوره های آموزشی است. 
پورعلی مطلق گفت: همچنین بر اساس نظر مقامات کشور و سیاستهای کلی نظام باید در قانون انتخابات یک سری اصلاحات صورت گیرد لذا هم اکنون لایحه جامع انتخابات در کمیسیون سیاسی دفاعی دولت در حال بررسی است. 
وی افزود: در این چارچوب بسیاری از بندهای آن مورد تایید قرار گرفته و امیدواریم به زودی تقدیم مجلس شود تا بتوانیم در این دوره از انتخابات از قانون جدید استفاده کنیم. 
مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور ادامه داد: در هر انتخابات جدید اشکالات دوره قبل اصلاح و مورد بازنگری قرار می گیرد. 
وی گفت: حسن و ویژگی این لایحه ادغام انتخابات مختلف در یک انتخابات است البته بگونه ای که مغایرتی با قانون اساسی نداشته باشد و همچنین در این لایحه به پراکندگی قوانین در بحث اجرا و نظارت توجه شده است. 
سه انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به صورت همزمان 29 اردیبهشت سال 1396 برگزار می شوند. 

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر